דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות 01.01.2015

שאלות ותשובות 01.01.2015

תשובותיהם של מרצים מ"מכללת קבלה לעם" על שאלותיהם של קוראי הבלוג      

שאלה מהבלוג באנגלית: אם הקבוצה אינה מממשת עצה כלשהי שלך, מה הדבר הנכון לעשות: להתבטל מול הקבוצה ולפעול לפי הכיוון שלה, או לסרב לעשות זאת, הרי, הפעולות של הקבוצה נוגדות להמלצות שלך.

תשובה: לפעול יחד עם הקבוצה.

שאלה: גם בספרים וגם באתר מוצגת רק תיאוריה. כמובן, שזה נפלא לדעת כיצד הבורא ברא את העולם, כיצד העולם בנוי, מהי מטרת הבריאה, וכן הלאה. אבל איפה המעשה? איפה העצות המעשיות כיצד לתקן את האגו? איך לעבור את 125 המדרגות הללו?

תשובה: העצות הפרקטיות נמצאות באגרות של בעל הסולם ושל הרב"ש (במיוחד של הרב"ש). הן מסבירות כיצד להגיע לתכונת ההשפעה על ידי יצירת סביבה מיוחדת. יתר על כן, במאמר "החרות" בעל הסולם מסביר, שבחירת הסביבה הנכונה זוהי הבחירה החופשית היחידה של האדם, האפשרות היחידה להשפיע על ההתפתחות שלו.

שאלה מהבלוג באנגלית: בחומרים שלך אתה חוזר ואומר, שמכיוון שהמצב בעולם הולך ומחמיר, עלינו לכוון את האנושות לדרך הנכונה על ידי כך שמקנים לה ידע על מה זה תיקון ומהו האמצעי שיציל את העולם מהבעיות המתגברות.

נראה לי שזה סותר את שני העקרונות הבסיסיים של חכמת הקבלה:

1. אין כפייה ברוחניות (כלומר, פעולות פיזיות מאולצות להשגת הרוחניות הן אסורות).

2. "אין עוד מלבדו, שפירושו, שאין כוח אחר בעולם, שיהיה לו יכולת לעשות משהו נגדו יתברך. ומה שהאדם רואה שיש דברים בעולם שהם מכחישים פמליא של מעלה, הסיבה היא, מטעם שכך הוא רצונו יתברך." (שמעתי, א', מאמר "אין עוד מלבדו").

הייתכן שיש לנו יכולת להשפיע בצורה כלשהי על המשבר העולמי באמצעות פעולות חיצוניות? או שהיכולת הזאת טמונה במאמצים הפנימיים שאנחנו חייבים לעשות תוך כדי הפעולות? או שיש משהו שאני עדיין לא הבנתי?

תשובה: "אין כפייה ברוחניות", פירושו, שכאשר האדם כבר נמצא בסולם הרוחני, ניתן לעבור ממדרגה למדרגה רק אחרי שמשיגים חופש בחירה מוחלט. אבל לבני אדם בעולם שלנו אין חופש כזה. הם נמצאים במאה אחוז תחת שליטתו של כוח אחד – כוח האגו, כוח הקבלה.

דווקא ההפצה שלנו נותנת להם יכולת ליצור מגע עם הכוח האחר, כוח ההשפעה. ואם האדם הוא בשל לחלוטין להשגת הכוח הזה, הוא ישתמש בחומרים שלנו ויתחיל להתקדם רוחנית. בנוגע לחלק השני של שאלתך, על העיקרון "אין עוד מלבדו", אמרה הזאת היא לא מנטרה שצריך לחזור עליה במקום לעשות פעולות פיזיות.

זו רמת ההשגה שאליה אנחנו צריכים להגיע, ודווקא בעזרת הפעולות, אבל פעולות מיוחדות,  שמביאות אותנו תחת השפעתו של הכוח המתקן, האור המחזיר למוטב. אחת מהפעולות הללו היא הפצה. ההפצה מאפשרת לנו אפילו ברמה הפיזית לפעול באותו הכיוון עם הבורא, להביא את הנברא לדבקות עם הבורא ובכך להביע את אהבתנו אליו.

שאלה מהבלוג באנגלית: אם החיים הם אשליה, אז האחדות היא גם אשליה?

תשובה: החיים הם לא אשליה. האשליה היא, שהחיים הם צורת הקיום של הגופים החלבוניים הנפרדים, ולא ההידמות לבורא ושיתוף הפעולה התמידי איתו.

שאלה מהבלוג באנגלית: האם קבוצת "בני ברוך" שנמצאת בארץ ישראל יכולה להתחבר עם אומות העולם ישירות, ולא דרך עם ישראל?

תשובה: קבוצת "בני ברוך" מפיצה את שיטת החיבור גם לאומות העולם ישירות, וגם בקרב עם ישראל. אנחנו עושים זאת בכל היבשות ביותר מ- 20 שפות. רק בפנייתנו לעם ישראל אנחנו מזכירים את תפקידו המיוחד, ואת חובתו של העם הזה לאומות העולם.

שאלה מהבלוג באנגלית: יש לי שתי שאלות:

1. כיצד אני יכול להבין שיש לי "נקודה שבלב" ולא נתקעתי ברמה של ידע? יש לי רצון עז לרוחניות, אבל כאשר אני בודק את הכוונה שלי, אני מרגיש שהיא נמצאת יותר בידע ולא בהשגה.

2. האם לימוד חכמת הקבלה דרך האינטרנט הוא יעיל באותה המידה כמו בקבוצה? בגלל ההפרש בזמן אני לא יכול להשתתף בשיעורים בזמן אמת. אני נאלץ להוריד אותם ולצפות בהם אחר כך.

תשובה:

1. הפחד מפני הקלקול האפשרי הוא העדות הטובה ביותר לרצון להגיע לתיקון. אבל כדי באמת לא להיתקע, צריך לדאוג ליצירת סביבה שבאופן קבוע תזכיר לי על הנחיצות בהתקדמות הרוחנית.

2. אם לאדם אין אפשרות להשתתף בשיעור בזמן אמת, אבל הוא עושה את כל המאמצים כדי בכל זאת להיות קשור לשיעור ומשתמש בכל האמצעים שברשותו, אז הלימוד הווירטואלי יעיל לא פחות מאשר הלימוד בשעות השיעור.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest