דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / הזכות לשנות את הגורל

הזכות לשנות את הגורל

שאלה: הדבר המרשים ביותר עבור אדם ששומע על חכמת הקבלה הוא, שחכמת הקבלה נותנת לו הזדמנות לשנות את גורלו. כל אחד מאיתנו רוצה להיפטר מתהפוכות החיים, מסבל, מבעיות פרנסה, בעיות בריאות, בעיות במשפחה ובכל תחומי החיים שלנו. האם חכמת הקבלה באמת בעלת כוח כל כך חזק, שמאפשר לאדם לשלוט בגורלו ולשנות אותו?

תשובה: אני שמח, שיותר ויותר אנשים שואלים על איך אפשר לשנות את הגורל – האם אפשרות זו באמת ברת-קיימא. מתעוררות כאן כמה שאלות:

  • האם אנחנו נתונים לידי הגורל העיוור, או שהגורל שלנו מוגדר מראש ונועד להוביל אותנו למטרה כלשהי?
  • האם יש לנו את היכולת להשפיע על הגורל? הרי, אנחנו מרגישים שאנחנו לחלוטין נשלטים על ידו.

ישנם אנשים שאפילו יכולים לחזות את העתיד. אני מכיר אישית כמה אנשים כאלה ואני יכול לאשר שהם באמת ניבאו דברים שהתממשו לאחר מכן. הייתה להם תחושה מוקדמת לגבי מה יקרה בעוד כמה שנים.

כלומר, כל האירועים כבר נרשמו בתוכנית מסוימת מעלינו. ולאחר מכן, היא יורדת למטה, כמו תוכנת מחשב שמתחילה לעבוד, ואנחנו נמצאים בתוכה ונעים לפי תוכנה זו.

הגורל אכן קיים, והיום אנחנו משתכנעים יותר ויותר שאנחנו נמצאים בידו. בעבר ידענו את חוקי הטבע, את הכוחות הפועלים בו, ולא היינו מסוגלים להתמודד עם בעיות, עם מחלות. חיינו בריחוק אחד מהשני: מדינה ממדינה, יבשת מיבשת, ולכן לא כל כך הרגשנו שאנחנו לא בעלי שליטה על החיים שלנו.

היום המצב הוא שונה: יש לאנושות מספיק כוח, ידע, שכל, יכולת, רצון, צורך פנימי לנהל את חייה. אבל אנחנו רואים שאנחנו לא מסוגלים לעשות זאת. זה פשוט נס: אנחנו עושים את הכול כדי לסדר את חיינו, והמצב רק הולך ומחמיר.

בעבר, זה לא היה כך, אבל בימינו אנחנו מגלים חוסר אונים מוחלט מצידינו וחוסר יכולת לשלוט בגורל שלנו בצורה כלשהי. וכאן נשאלת השאלה: האם אכן ניתן להשפיע על הגורל?

בכל דור ישנם בעלי יכולת לגלות את העתיד ולנבא מה יקרה. אבל לנבא את הגורל זה דבר אחד, ולשנות אותו, זה דבר אחר לגמרי. אף אחד אינו מסוגל לעשות זאת. ואם מישהו מבטיח לך את זה, אתה צריך להיות מאוד זהיר.

שאלה: מתברר, שהגורל הוא כמו תסריט מוגמר למחזה שאותו הולכים לשחק. ויש אנשים שמסוגלים לנבא את הגורל, אבל אף אחד מהם אינו מסוגל לשנות אותו. האם חכמת הקבלה נותנת הזדמנות לגלות את הגורל, והכי חשוב, לשנות אותו?

תשובה: חכמת הקבלה היא מדע שמיועד בראש ובראשונה לגלות לנו את תוכנית הבריאה, כלומר, את התהליך שאנו עוברים. תהליך זה שולט בנו, ומוביל אותנו למטרה מסוימת, מדור לדור. הוא התחיל עוד לפני הבריאה, לפני היווצרותו של היקום שלנו, ויביא אותנו לסוף הבריאה, כאשר כל העולם הזה ייכנס לצורה הבאה שלו השונה מזו של היום.

חכמת הקבלה מדברת רק על חלק מהתוכנית הכללית הזאת. התוכנית עצמה היא הרבה יותר רחבה, וכוללת בתוכה ממדים אחרים מעבר לזמן, תנועה ומקום. אבל חכמת הקבלה מדברת על מה שאנחנו צריכים לעשות כאן, בזמן שאנחנו נמצאים ב"עולם הזה", מה שנקרא, כיצד אנחנו יכולים עוד בחיים האלה לשנות את הגורל. היא מאפשרת לנו לשנות את המצב שלנו בכל רגע ורגע, כך שזה יהיה לטובת כולם: לטובתנו, ולטובת ילדינו ונכדינו.

חכמת הקבלה היא מדע מאוד פרקטי ומיועדת רק לשימוש מעשי.

חכמת הקבלה אומרת שיש גורל, וכל מה שכתוב חייב להתממש. אבל אנחנו יכולים לשנות את הצורה שבה אנו עוברים את המצבים הללו. נניח, שאני ילד שהוריו שלחו אותו לכיתה א', ואין לי ברירה, עכשיו אני חייב ללמוד בבית הספר הזה במשך עשר שנים, עד שאני מסיים.

אבל בי תלוי כיצד אני אעבור את עשר השנים הבאות: בצורה יפה ונחמדה, או נוראית וכואבת – האם יהיה לי טוב או רע, האם אני אקבל עונשים או ציונים לשבח. זה נקרא לשנות את הגורל.

שאלה: יוצא כך, שהתסריט כבר נכתב, ולפיו אני צריך להיות בבית הספר. אבל איך אני ארגיש במצב שנקבע מראש, זה כבר תלוי בי?

תשובה: בי תלוי כיצד התוכנה תפעל עליי, בהתאם למידה שאני אצליח ללמוד אותה ולהשתמש בה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 478, 21.12.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest