דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 25

שאלות ותשובות – 25

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: אני גר באפריקה, כאן אף אחד לא לומד קבלה. הרב לייטמן הנכבד, תענה לי בבקשה על שאלה אחת: עלינו רק לבקש כדי שיבואו שינויים? כאן באפריקה כולם חושבים שהשינויים צריכים להתרחש ברמה הגשמית, ואילו אתה אומר: "תבקשו וזה יתגשם". האם זה נכון?

תשובה: באותה מידה שהבורא נסתר, עלינו לפעול בכוחות עצמנו וגם לפנות עליו עם בקשה לגילוי. האדם אינו מסוגל להתפתח רוחנית אם אין לו דברים הכרחיים לקיומו. אולם, ללא התפתחות רוחנית הוא לא יפתור את הבעיות שלו, כי מקורן הוא מלמעלה על מנת לזרז אותו להתקדם. מצבה של אפריקה בימינו קשה מאוד, היא ספגה את כל הטעויות שהאנושות עשתה: כפייה של תרבות זרה, ניסיונות סוציאליים למיניהם, פילנתרופיה מוגזמת, פירוד בין העמים. אך שום דבר לא קורה לשווא. אנחנו עוד נראה שהייסורים הללו יובילו להתרוממות רוחנית, לקליטה מיוחדת של הרוחניות. כל דבר בתורו. ובינתיים צריך לרפא ולהאכיל את האנשים, ולהפיץ את שיטת התיקון.

שאלה: מדוע בשיעורי הקבלה היומיים אתה כל הזמן אומר להשקיע מאמצים? אני עובד במרכז הלימוד שבו לא מכריחים אף אחד להתחיל או לסיים משהו בזמן נקוב. הרבה גברים חושבים שזה לא חשוב. למה אצלך הכול כל כך קפדני? באופן אינטואיטיבי אני מרגיש שזה נכון, אך אינני מבין מדוע?

תשובה: שיעור הקבלה היומי הוא זמן מיוחד שאנחנו נמצאים בקשר ישיר עם מקור האור. לכן חובה להגיע לשיעור מוכנים כדי לא לבזבז אפילו לא שנייה אחת. אם האדם מאחר, עושה רעש, מדבר, מפריע לחברים, הוא מזלזל וכך מוריד את כוחו של המאמץ המשותף. במילים אחרות, הוא עושה חור בסירה שכולם נמצאים בה. לכן במשך 21 שעות ביממה עליו להתכונן לשלוש השעות של השיעור, ולכל שנייה של השיעור להתייחס כאל הדבר היקר מכול.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest