דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / רצון הוא המנוע של ההיסטוריה

רצון הוא המנוע של ההיסטוריה

שאלה: לאחר שקראתי את הספר שלך "גורלות של האנושות", שנכתב בשיתוף עם ב. חצ'טוריאן, צווחתי מהתפעלות: באיזו בהירות גיליתם את נוסחת ההתפתחות של ההיסטוריה העולמית! אבל עד היום, חבריי אינם מאמינים שההיסטוריה מונעת על ידי רצונות של האדם. איך אפשר להסביר להם את זה?

תשובתי: בבריאה קיימים שני כוחות: אור ורצון ההפוך לו. אור, זה כוח של השפעה, אהבה, מילוי. הכוח ההפוך זה הרצון לקבל. פרט לשני המרכיבים האלה אין שום דבר! כל השאר מהווה נגזרת מהשילוב ביניהם ונמצא ביניהם: העולם, ההיסטוריה העולמית, כל מה שרק תרצו.

מה שלא נעשה, הכול מורכב משני כוחות הפוכים ומנוגדים: אלקטרון ופוזיטרון, פלוס ומינוס, צפון ודרום וכולי. שני הכוחות האלה נמצאים בתוך כל נברא. תלוי באיזו רמה ובאיזו מידה הם משתפים פעולה באופן הדדי ביניהם. שימוש נכון עם שני הכוחות, נותן באופן עקרוני, נוֹחוּת, בריאות וכולי.

הבורא, נקרא כוח להשפיע, והנברא, הוא הכוח לקבל. האדם מורכב משני הכוחות. מה גם שהכוח של הבורא פועל ככוח מחייה, מפני שהרצון לקבל (הנברא) הוא מת לחלוטין, כמו עפר, ללא סימני חיים. אבל כאשר נכנסת לתוכו בהדרגה תכונת ההשפעה, אז נולד הכול. בדיוק כך נוצר היקום וכל מה שקיים בתוכו.

חכמת הקבלה חוקרת את שני הכוחות האלה בכל הדרגות: דומם, צומח, חי ואנושי. מעל לדרגת "אדם", כלומר האדם הרוחני, אין שום דבר.

כאשר האדם מתחיל להיכנס לתוך החומר ולהרגיש את שיתוף הפעולה ההדדי בין שני הכוחות, אז מתגלות לו כל האפשרויות של ההשגה לחלוטין, הוא רואה, מאיפה הכול נובע, ואז ההיסטוריה העולמית מובנת.

מקובל רואה בכל שילובים שונים בין שני הכוחות. כל צורה, כל סוגי הצורות, כל הכוחות שבטבע קיימים זה כנגד זה. אין כוח שיפעל בפני עצמו, תמיד יש כוח הפוך ומנוגד לו.

אף כוח לא מתגלה רק כחיובי או רק כשלילי, דבר כזה לא יכול להיות! הם לא קיימים מחוץ לקשר זה עם זה, אחרת לא היינו מרגישים אותם, הם לא היו מתגלים. רצון לקבל קיים רק מפני שהוא מתעורר וקם לחיים על ידי הרצון של הבורא להשפיע, למלא, להשביע.

מתוך שיעור וירטואלי, 16.07.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest