דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רע – היסוד של העולם  

רע – היסוד של העולם  

שאלה  מה – Facebook: כיצד המקובלים משפיעים על העולם שלנו? האם הם יכולים להשמיד את הרע?

תשובתי: בשום פנים ואופן! אסור להשמיד את הרע. היה עלינו ללמוד זאת מתוך ההיסטוריה שלנו בת אלפי השנים. השמדת הרע בלתי אפשרית!

הרע, הוא היסוד של העולם, כמו שנאמר בתורה: "בראתי יצר הרע ובראתי לו תורה תבלין, כי המאור שבה מחזירו למוטב", מטרתו של הרע להביא אותנו לתיקון אבל לא כדי להשמידו. תיקון, הכוונה שהרע נשאר ואילו אנחנו לומדים לעבוד איתו בצורה נכונה. בכך מסתכמת חכמת הקבלה.

שאלה: לדבריך: "הרע נשאר", אבל לאדם יש תמיד קושי עם זה.

תשובתי: ללא ספק! אבל אין מה לעשות. אין לנו מוצא אחר, עלינו ללמוד לעבוד עם הרע: להבין אותו, לכבדו ולהתייחס אליו בצורה נכונה, כמו לפרעה (רע, זה פרעה): בנימוס, בכבוד רב, מפני שדווקא הודות לרע, אנחנו יכולים לעלות יותר ויותר בסולם של הטוב.

הרע מהווה תמריץ, אותה מדרגה שמעליה אנחנו יכולים להתעלות כל הזמן. בכל מדרגה הרע שבתוכנו מתגלה יותר ויותר, ואילו אנחנו מתעלים מעליו יותר ויותר אל הטוב. כך הרע גורם לנו לנוע לעבר הטוב. מלאך הרע הופך למלאך הטוב.

אם לא היה רע, לא היינו בכלל יכולים להתפתח. הרע נשאר במלוא הדרו, אבל אנחנו עוטפים אותו בכיסוי טוב מאוד, בטוב. מתקבל "תבשיל" נפלא: הרע בפנים, והטוב, מבחוץ.

אנחנו הרי יודעים, שלתבשילים אי אפשר שלא להוסיף פלפל, מלח, משהו חריף. אפילו בעוגיות עבור ילדים מוסיפים קוניאק, מפני שללא זה, אין טעם נכון. לכן צריך לטעום מעט רע, אבל רק כדי לרומם את הטוב.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 2.10.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest