דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רעבים מכל המדינות, תתחברו!

רעבים מכל המדינות, תתחברו!

בעל הסולם, "מהות חכמת הקבלה": "כל האנושות המתחייבת בסופה, בהכרח ובחיוב מוחלט, לבא עד לידי ההתפתחות המופלגת הזאת, כמ"ש "כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים."

שאלה: האם זה אומר שכל אדם צריך בסופו של דבר לגלות את הבורא?

תשובתי: ללא ספק.

שאלה: אבל מה לעשות אם אין לו רצון לזה?

תשובתי: כל אדם רוצה לחיות, וזה כבר רצון לגלות את הבורא, כלומר לגלות את הכוח העליון ששורה בכולם, ממלא את כולם ומקיים את כולם לנצח בהחלט. כל אחד הוא כמו תא מהנשמה הכללית: הוא נותן ומקבל, הוא משתתף יחד עם כולם בחיי הכלל עד המידה שרצון להנות שלו דורש ממנו ומאפשר לו. אדם מממש את עצמו לגמרי, במאה אחוז, ובמידה הזאת זורמים לו כוחות החיים, שבזכותם הוא מרגיש לא רק את עצמו, אלא גם את הכלל שאליו הוא שייך.

בסופו של דבר, אנחנו נגיע לגמר התיקון, וזאת כבר לא תהיה צורת האדם, הדומה לבורא בכל דרגותיו. בגמר התיקון כולם נעשים שווים, ואני לא יודע, לא יכול לתאר לעצמי כיצד זה יתרחש. כאשר יהיו לנו כלים מתוקנים בדרגה הסופית, אנחנו נבין מה זה אומר. הרי גם המצב הזה כבר קיים, צריך רק להתכלל בו. ועד אז אנחנו פועלים ביושר ועיגולים ולא לפי העיגול הסופי של גמר התיקון, שבו כל אחד וכולם שווים לגמרי בלי שום הבדלים, שכל אחד נכלל בכולם, וכל אחד כמו כולם.

שאלה: נכון להיום, 99% מהאנושות מודאגים מבעיות הקיום. עם איזה רצון הם יגיעו לבורא?

תשובתי: בהתחלה הם מתחברים אלינו, יגלו שאינם מסוגלים לסדר את החיים הגשמים שלהם. לאן שלא תפנה, משבר בכל מקום: מעקלים בתים לחייבים, המזון מתייקר, הייצור יורד, מתחילות הפרעות בהספקה, האבטלה עולה… ומה האדם יכול לעשות? כשיתחיל בחיפוש, הוא יגלה רצון חזק מאוד לשרוד. כדי לשרוד הוא יהיה מוכן לכל דבר.

הכול תלוי בכמה שאנחנו נצליח לקרב לאנשים את הידע הקבלי או את הלבוש החיצוני שלו, את מסר הערבות. הם יצטרכו להבין שהחיבור יספק את צרכיהם. אדם רוצה להשביע את רעבונו, גם אם זה לא בשר, ולמען זה הוא יהיה מוכן להתחבר עם האחרים.

בימי קדם למקובלים שמו תנאי: "פת במלח תאכל, מים במשורה תשתה, ועל הארץ תישן". האנשים יגיעו לזה, ואז יבינו את המילים האחרונות של ההוראה: "…ובתורה אתה עמל, אשריך וטוב לך". איך זה יכול להיות? "בתורה אתה עמל" – זאת אומרת לעשות משהו שקשור לחיבור ולאהבה בין בני אדם. ה"תורה" היא ערבות. בזכותה יהיה לאנשים מה לאכול. זה השלב הראשון.

תוך כדי הלימודים במסגרת החינוך האינטגרלי, בהשתתפות בסדנאות, האנשים יתחברו וירגישו שחייהם נעשו טובים יותר, קלים יותר, מלאים יותר. ואז הם יעריכו את השיטה. הרי הקבלה היא שיטת החיבור שמאפשרת לעבור משנאת חינם לאהבת אחים.

לכן, בהתחלה האדם יספק את צרכיו הגשמיים, ואחר כך יתחיל לאט לאט להבין ולהרגיש מה קורה וכיצד הוא יכול לשפר את חייו הפרטיים. אחר כך תתגלה לו התלות באחרים והוא יתחיל לחשוב כיצד לעזור לאחרים, כיצד לדאוג אחד לשני. שיתוף פעולה כזה מספק ביטחון, תחזית לעתיד, תקווה לעתיד הטוב של הילדים.

ובו בזמן הרצון של האדם גדל יחד עם ההכרה של השיטה, והוא מבין שאם ישתמש בחיבור הוא יצליח.

מצד שני, היום כולם חושבים שהצלחה תלויה בניתוק מהאחרים. אזרחי ארה"ב למשל חותמים באתר ממשלתי על עצומה בעד ההתנתקות של מספר מדינות מתוך ההרכב של ארה"ב. מצד אחד, זאת התחלה טובה: היא יכולה "לנער" את המשטר, לזרז ולחזק על יד זה את הבירור, אבל, מצד שני, מדובר על נטייה לבדלנות, על נטייה ל"בידוד מתנשא". האנשים עדיין רחוקים מלהבין את העובדה שדווקא דרך החיבור צריך לפתור את כל הבעיות. למעשה, כל העולם צריך להגיע להכרת הרע, לגלות את הכלי השבור. לכן, בסך הכול זאת התקדמות יעילה, שתאפשר לנו להגיע להכרת הרע.

אבל אנחנו מקדימים את הזמנים ומדברים על המשבר הנוכחי, כאשר אדם מוכן לעשות הכול רק כדי להחיות את נפשו: "אתם רוצים שאני אתחבר – בבקשה. תגידו מה לעשות, רק תנו לי לאכול". הוא מבין שרק בעזרת החיבור הוא יכול להינצל מהמוות. ובסופו של דבר כל אחד עובד בהתאם לרצונו – זאת מערכת כללית אחת.

בנוגע לגילוי הבורא, הוא יגיע, בזכות זה שהאנשים נכללים עם בחינת "ישראל", כלומר עם מי שיש לו הכרה בבורא. גלגלתא ועיניים יחד עם האח"פ נכללים זה בזה. זה לא אומר ש"ידי" תהיה חכמה בגלל שהיא עושה פעולות נכונות. אף על פי שהיא יודעת לכתוב, אבל הידע הזה נובע מהשכל. כולנו נעבוד ביחד, בשיתוף, לכן הרווח יהיה כפול. לכל אחד הבורא מתגלה בהתאם למדרגתו, לרצונו, וכולם מרגישים שעושים פעולה אחת משותפת. תמיד האורות עוברים מגלגלתא ועיניים לאח"פ, אבל הכלים דאח"פ ירגישו שייכות לגלגלתא ועיניים, קשר עם הבורא. וכך עד גמר התיקון.

במערכת הזאת אף אחד אינו פגום ואינו פחות. למעשה כולנו גמדים יחסית למקובלים הגדולים. אבל אחר כך בגמר התיקון כולם יתכללו בכולם…

מתוך שיעור על פי מאמרו של בעל הסולם "מהות חכמת הקבלה", 14.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להצדיק את הפרוטקציה של הבורא
99 + 1
שבירת הרעיון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest