דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בדבקות נעלמות המילים

בדבקות נעלמות המילים

בעל הסולם, "מהות חכמת הקבלה": "אם תקח איזה גוף של בעל חיים קטן, שכל תפקידו אינו אלא להזין את עצמו כדי שיוכל להתקיים בעולם זמן מה המספיק כדי להוליד ולקיים את מינו, תראה ותמצא בו הרכבה מסובכת מאלף אלפי פיברילים וגידים, כפי שדרשו ומצאו בעלי הפיזיולוגיה והאנטומיה, ועוד אלפי רבבות יש שם ממה שלא נודע עדיין לעין האנושית, ומכאן תוכל להקיש כמה מיני ריבוי הרכבות של ענינים וצנורות הצריכים להתחבר בכדי להמציא ולגלות את המטרה הנשגבת ההיא."

אני צריך להתכלל בכל המציאות שנמצאת מחוץ לי. ולשם כך עליי להתעלות מעל עצמי. כך אני עולה בסולם העולמות: עשיה, יצירה, בריאה, אצילות ואדם קדמון (א"ק), עד שאני כולל את כל הרצונות ורוכש את כל המציאות: "עולמות", "פרצופים", "ספירות" וכולי.

ככל שאני מכוון את הכוונה שלי להשפעה כלפי החלקים האלה, ממלא את חלל הרצונות ביחס שלי בעל מנת להשפיע (צבע צהוב), באותה המידה אני מגלה את הכוח העליון (צבע אדום) בתוך הכוונה שלי. בעזרת הכוונה זה כאילו שאני מפתח צילום, אני מוציא אותו מההסתרה.

שאלה: מה בעצם מתגלה מתוך ההסתרה?

תשובתי: תכונת ההשפעה והאהבה המוחלטת ששורה בכול. אני מגלה אותה בהתאם להשתוות שלי לתכונה הנסתרת הזאת.

במילים אחרות, על ידי רכישת תכונת ההשפעה, באותה המידה אני מגלה את אותה התכונה של הכוח העליון שעד כה היה נסתר ממני, ואז אנחנו נמצאים בחיבור ובדבקות. כמה שאני מסוגל להשפיע, באותה המידה אני מגלה אותו. ולהיפך, אם אני ממש לא מסוגל להשפיע, אז אנחנו נפרדים מהכוח העליון, נעשים הפוכים, עוינים זה לזה. הכול כפוף לחוק השתוות הצורה.

שאלה: נניח, שאני נמצא בהשתוות לתכונות של הכוח העליון וגיליתי את ההשפעה. מה הלאה?

תשובתי: חוץ מזה לא צריך שום דבר. בכלים המתוקנים שלי אני מגלה את הסיבה שלי שעד כה הייתה נסתרת ופעלה עליי "מאחורי הקלעים". הסיבה הזאת היא הכוח העליון. כל מטרתי היא לגלות אותו ועל ידי זה לגרום לו נחת רוח. זה מאפשר לי להגיע להשתוות הצורה עימו, וההשתוות מאפשרת לי להגיע לדבקות עימו.

בשביל מה? בדבקות אני מקבל את כל התשובות. אני נמצא ביחד עם הבורא, אני דומה לו, על ידי זה אני מביא לו נחת רוח, אני ממלא את הכלים שלי ללא גבול וכן הלאה. בדבקות נעלמות המילים, אותה אי אפשר לפרש. כותב בעל הסולם במאמר "מתן תורה": " אם תשהה את רעיונך על המילה הזאת (דבקות) רגע קט, תישאר עומד ומשתומם על גובהה המפליא".

זאת המטרה שבה מתרכז ומתחבר הכול ביחד.

מתוך שיעור על פי המאמר "מהות חכמת הקבלה", 15.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
דבקות זו תמיד הפתעה
על רצון ודבקות
בחזיונות, בדבקות עם הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest