דף הבית / משבר עולמי / רגולטור של יחסים בינינו

רגולטור של יחסים בינינו

photo_rav_gh70_288.jpg

לבני אדם אין תמונה ברורה על המתרחש סביבם. החשיבה הקודמת שלנו עדיין מציגה לפנינו כביכול את המרשם היעיל והבטוח ביותר: לבודד את עצמנו ממדינות אחרות ולהתעסק בשאלות ובבעיות הפנימיות של המדינה – כלומר איך לבזבז כמה שפחות כסף מחוץ לגבולות המדינה, ואיך לבלוע ולקבל מבחוץ כמה שיותר.

התנהגות זו אופיינית לאדם בזמן משבר, הוא מעדיף כמה שיותר למלא ולאגור, וכמה שפחות לבזבז ולהוציא. אותו דפוס התנהגות אופייני גם למדינה. אבל זה לא יותר מאשר תגובה אינסטינקטיבית ואגואיסטית של הגנה עצמית. והיא זו שמובילה אותנו לאבדון, ותביא אותנו לנאציזם ומלחמה!

אבל אפשר גם לאמץ יחס אחר, שלפיו אנחנו חייבים לרסן את עצמנו מהתגובה האינסטינקטיבית והאגואיסטית הזו של ניתוק עצמנו מאחרים, ויחד לחשוב מה עלינו לעשות.

אם באמת רק האיחוד בין כולם, כפי שאנחנו מחוברים ביחסים והקשרים הפנימיים, יכול להציל אותנו, אז בואו נהפוך את הקשר בינינו לנכון.

יש לעשות הסכם בין כל המדינות אשר ישמש כ "ווסת (רגולטור) של יחסים": כל מדינה תקבל מכסה של משאבים ואוצרות טבע הנחוצה לשימושה וקיומה הסדיר, וכל ההכנסות שמעבר לזה כפי שנקבעו על ידי ההסכם, יועברו לקרן בינלאומית. אם הקהילה העולמית תסכים להסכם כזה, ותגיע להבנה על נחיצותו – זו תהיה הצלה לאנושות! וההבנה הזו של כל האנושות נמצאת בהישג ידינו.

ידיעות קודמות בנושא:
משבר עולמי: סיבות ודרכי התמודדות

ידיעות נוספות במדור: משבר עולמי

2 comments

  1. רב יקר Smile,כולנו איתך ועם המשלחת בתקווה שדברי הפוסט הזה יחלחלו לאנשים שונים ממקומות נרחבים ויתפשטו מהר ונכון.בהצלחה! 

  2. מצטרפת ליעל.  אמן ומהר!!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest