דף הבית / המשבר ופתרונו / קרל יונג על הסכנה העיקרית

קרל יונג על הסכנה העיקרית

הערה: יצא לאור אחד הראיונות האחרונים של הפסיכו אנליטיקאי קרל יוּנג, שבו הוא נשאל: "בשנות ה – 30 חזית שתהיה מלחמת עולם שנייה. האם אתה יכול לומר עכשיו, שעתידה להתרחש מלחמת עולם שלישית?". קרל יונג ענה, שהוא "לא רואה סימנים עצבניים לכך". בהמשך הוא אמר: "אנחנו זקוקים יותר לפסיכולוגיה להבנת הטבע האנושי, מפני שהסכנה היחידה והעיקרית שקיימת היא האדם עצמו. למרבה הצער, אנחנו לא מבינים זאת, איננו יודעים שום דבר על האדם, יתרה מזאת אנחנו יודעים עליו מעט מאוד. צריך לחקור את נפש האדם, מפני שאנחנו זה המקור של כל הרע האפשרי העתיד לבוא".

התייחסותי: הנפש של האדם היא המקור של כל מה שמצפה לנו בעתיד. אני בטוח, כפי שקודם עברנו ממכונות מכאניות לחשמליות, וממכונות חשמליות לממוחשבות, אז כעת נעבור בהדרגה ממערכות ממוחשבות לטכנולוגיות ומכשירים תלת ממדיים, ובהדרגה ניווכח שכל זה לגמרי לא הדבר שבו עלינו לעסוק. כל זה חיצוני, גס, עלינו לעסוק במערכת שלנו, באדם הפנימי שבנו. בתוכנו נמצאים כל הסודות של הטבע. העולם מושג ומצטייר בתוך האדם.

כמו כן אנחנו רואים זאת מתוך מחקרים רבים שנערכו, בפרט על ידי אסטרונאוטים. בחומרים של המחקר מוצגת כמות גדולה מאוד של נתונים מעניינים על שינויים של נפש האדם בחלל, בזמן חזרה לכדור הארץ וכדומה, שאין מאחוריהם שום ביסוס מדעי. בהדרגה מצטבר מידע רציני על האופן שבו בתנאים אחרים, האדם מקבל ראייה ושמיעה אחרים לחלוטין, הוא רואה ממרחק של 300 קילומטר ארגז חול שבו משחקים ילדים, או פתאום שומע את מה שחושבים החברים שנמצאים לידו. לכן עלינו לחקור את האדם שבתוכו נמצאים כל סודות הטבע. תנועה לכיוון הדרגות הנמוכות של הטבע: החי, הצומח והדומם, זו תנועה לא טבעית של התפתחות המדע. על המדע להתפתח גבוה יותר! ומעל לאדם, נמצאת רק הנפש שלו. זוהי ההשגה של האדם עצמו. דווקא מתוך הנפש שלו, מהפסיכולוגיה, נמצא הפתח להגיע לדרגה הבאה.

חכמת הקבלה, זוהי פסיכולוגיה עליונה. היא מסבירה, מאילו דרגות של השגה מורכב האדם, אילו דרגות השגה שבו צריך עוד לפתח, ומתארת בדיוק איך לעלות דרך הדרגות האלה מהרגשת העולם הזה, שאותו אנחנו רואים ובונים בתוכנו, עד להרגשת העולם העליון, שגם אותו עלינו לבנות בתוכנו. זאת כל הבעיה. אין כאן שום קשר למלחמות. ל"משחק" עם נשק, טנקים ומטוסים, כל אלה הם צעצועים לילדים. צריך לסיים איתם, מפני שהאנושות צריכה לשאוף כבר למשהו חכם יותר, נחוץ יותר. אני בכל זאת מקווה שתהיה פריצה בכיוון הנכון ואנחנו נפסיק לחשוב על מלחמת עולם שלישית. בכל מקרה מלחמות לא פותרות שום דבר, בדיוק כמו המשברים. לכן בואו נתעסק בדבר הנעלה ביותר, שבו אנחנו יכולים לעסוק, בנפש האנושית.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן 12.4.2016 :

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest