דף הבית / אקטואליה / אונסק"ו מתעלם מהקשר ההיסטורי של היהדות להר הבית

אונסק"ו מתעלם מהקשר ההיסטורי של היהדות להר הבית

ידיעה: ארגון המורשת והתרבות של האו"ם, האחראי על אתרים היסטוריים וארכיאולוגיים ברחבי העולם, נענה לבקשת הרשות הפלשתינית לא להשתמש במינוח "הר הבית" שבעיר העתיקה בירושלים, אלא בשם מסגד אל־אקצא בלבד. בכך קיבל הארגון הבינלאומי את העמדה של הרשות הפלשתינית שמכחישה קשר בין הר המוריה, הוא הר הבית, לבתי המקדש, ודחה את עמדת ישראל כי הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי.

כמו כן, ההחלטה מאשימה את ישראל בעלילות מופרכות של נטיעת קברים יהודים מזויפים בבתי קברות מוסלמים במזרח ירושלים. האירוע היה בכנס החצי שנתי של הוועד המנהל של אונסק"ו, שגינה את ישראל על "פעולות תוקפניות במסגד אל־אקצא". ההחלטה עברה ברוב של 33 בעד, 6 נגד ו־17 נמנעים. בין המדינות שתמכו בהחלטה היו רוסיה, צרפת, ספרד, סלובניה ושבדיה.

תגובתי: העם היהודי נבנה בהנהגתו של אברהם בבבל העתיקה, מתוך איחוד של משפחות, חמולות ושבטים נפרדים. מה שאיחד את אותם אנשים מזרמים שונים היה ההסכמה להפוך להיות חברה אחת יחידה במטרה להשיג יחסים של "ואהבת לרעך כמוך". ביחסים מסוג זה בין בני האדם מתגלה תכונת האהבה שמנהלת את העולם, התכונה הזאת נקראת "בורא". כתוצאה מהאגו השולט בנו, אנחנו קיימים בתוך ״בועה״ בלתי חדירה שסביבה שוררת תכונת האהבה. אנחנו מרגישים את העולם שלנו בתוך הבועה הזאת, בתוך האגו שלנו.

חכמת הקבלה קוראת לנו "לקרוע את קרום הבועה" הזו על ידי המאמצים המשותפים שלנו לאיחוד, מעל האגו הקורע אותנו לגזרים ולגלות לעצמנו את העולם העליון הנצחי והמושלם. בתת מודע, האנושות מחכה לאיחוד העם היהודי כדי שיהיה אור לגויים ויראה דוגמה כיצד אפשר להתאחד בעולם האינטגראלי שנוצר. כל עוד אנחנו לא מקיימים את המצווה הזאת, את המשימה להביא את כל העולם לאיחוד עם הבורא, אז העולם שונא אותנו. ככל שנדחה את המשימה שלנו יותר, כך נהיה עדים לשנאה יותר ויותר גדולה של העולם כלפינו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest