דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קורס לפיתוח הנשמה

קורס לפיתוח הנשמה

שאלתו של ליאור גור, מנהל התוכן של מכללת "קבלה לעם": היום יתקיים ערב של הרצאות מבוא בחכמת הקבלה, שייערכו בערים רבות בישראל. למעשה זוהי "יריית הפתיחה" לפני מחזור הלימודים החדש שיתחיל במכללה בעוד שבועיים.

תשובתי: זהו הבסיס והיסוד להכול. לא מזמן שאלו אותי האם אנחנו צריכים להמשיך ללמוד את חכמת הקבלה או שמספיק ללמוד רק מאמרים כמו "הערבות", "השלום בעולם" וכדומה? האם לא כדאי להפסיק ללמוד את "תלמוד עשר הספירות" או את ספר הזוהר?

קודם כל, עבורי הכול ממש אותו הדבר. בחכמת הקבלה יש ארבע שפות, שבהן המקובלים מספרים לנו כיצד עלינו לתקן את ה"חומר" שלנו, כלומר את הרצון.

אי אפשר להסתדר ללא המקורות הללו. בלעדיהם אנחנו לא מושכים את האור המקיף, שמחזיר אותנו למוטב. דווקא בזכות זה אנחנו מפתחים את השכל והרגש שלנו. הנשמה מתפתחת על ידי לימוד חכמת הקבלה, ולא על ידי קשר עם בני האדם הרגילים. אנחנו לוקחים מהם את הצורך להתפתחות הנשמה, כשאנחנו מנסים לעזור להם, ולאחר מכן, בזמן השיעור, אנחנו מעלים את הצורך הזה אל האור ואז הוא מפתח אותנו.

אנחנו חייבים להימצא בין שני הגורמים האלה: מצד אחד, להתקרב לתחתונים, לקבל מהם את הרצונות וללמוד את החומרים הדרושים להפצה בקרבם, ומהצד השני, להתקרב לעליונים על ידי לימוד ספר הזוהר, "תלמוד עשר הספירות" והמאמרים.

אם האדם מרגיש את הנקודה בלב שלו ורוצה להגיע למטרת הבריאה, ולא סתם חיים טובים בעולם הזה, הוא חייב ללמוד את חכמת הקבלה בצורה שיטתית. אני לא יודע איך אפשר לתקן את הנשמה ללא היסודות הטמונים בתהליך הלימוד, ללא העבודה עם המקורות. לשמוע פה ושם הרצאות ושיעורים זה בכלל לא אותו הדבר, בהשוואה לקורס השיטתי במכללה.

אני ממליץ לכל אחד לעבור את הקורס הזה, אפילו אם האדם כבר שומע את השיעורים שלנו. רק כך אפשר להבין את סדר העבודה, להרגיש לעומק את השפה, להבין את המונחים וההגדרות, והעיקר, לרכוש את הגישה הנכונה, שאותה לא תקבל בשיעור הקבלה היומי. קורס ההכנה הוא חובה.

בנוסף לכך, זה מכין את האדם בצורה מיוחדת לקשר החברתי בקבוצה. הרי לא מדובר רק על לימודים, אלא גם על העבודה הפנימית. לא במקרה רוב תלמידי המכללה אינם רוצים לעזוב אותה וממשיכים בלימודים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 10.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
יצאתם להפגנה? – קבלו דואר!
לקראת האור!
בספרים האלה נמצא אור האמת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest