דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / צופן התנ"ך – לא צופן דה וינצ'י

צופן התנ"ך – לא צופן דה וינצ'י

photo_rav_gh70_170.gif

שאלתה של דנה: האם זה נכון שיש צופן בתנ"ך, ואם כן איך זה ייתכן?

תשובה: בתנ"ך מדובר על העולם העליון, אבל אם לא מרגישים את העולם העליון, יוצא שקוראים בתנ"ך על משהו שלא יודעים ולא מבינים מה עומד מאחוריו.
וכך במקום לתאר את מה שאליו התכוונו המקובלים, שמרגישים את העולם העליון, את מתארת לעצמך את האובייקטים המוכרים לך ואת הפעולות שבעולם שלנו. הרי המילים שבהן משתמשים לתיאור העולם הגשמי ולתיאור העולם הרוחני המקביל לו, הן אותן מילים.
על מנת להבין את מה שכותבים המקובלים, האדם צריך לגלות תחילה את העולם העליון ורק לאחר מכן לקרוא עליו. רק אז הוא יבין את כוונת דברי התורה.
עובדה, תראי כמה אנשים משתדלים לפרש את התורה…

תורה על-פי קבלה, חלק1
תורה על-פי קבלה, חלק 2

פוסטים קודמים בנושא:
ספר התורה וספר הזוהר
השכר – מתוך החיפוש

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/D4iQL

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest