דף הבית / משבר עולמי / צדקה לרווחת החזקים

צדקה לרווחת החזקים

photo_rav_gh70_218.jpg

שאלה: האכזבה והתסכול, מהווים את אחד האפקטים הצדדיים העיקריים של אי השוויון הסוציאלי. כיצד ניתן להשתמש בחכמת הקבלה ולהגיע לשוויון? כי אנחנו הרי עדיין נשארים שונים.

תשובתי: היום אנחנו נתקלים בבעיות הרבה יותר רציניות, מאשר אי השוויון בין העשירים והעניים. אני חושב, שהעניין הוא לא באכזבה. היום האיום הוא על קיום האנושות עצמה. יש לנו בעיות עם אנרגיה, עם אקלים, עם מי שתייה, עם הנפט וכולי, וזה בנוסף על כך, שאנחנו עומדים על סף שינויים גדולים. כך שאיכות החיים, זו אינה הבעיה העיקרית על סדר היום.

וגם אין לנו ברירה. החברה כל פעם מנסה לרכך את המצב, אך למען האמת, יחד עם המשבר הכללי אנחנו נגלה, שכל התיקונים הקוסמטיים הקטנים האלה לא עוזרים. הנצרכים בכל זאת יישארו עניים, והעשירים יכפילו את הונם. פשוט מפליא, לאחר התקדמות סוציאלית כל כך עוצמתית במדינות המפותחות, הן אינן יכולות להוות עבורנו דוגמה טובה. להיפך, הפער בין העשירים והעניים לא רק שלא מצטמצם, אלא לעיתים אפילו גדל בכך שעולה על הסַמַנִים האנלוגיים במדינות הפחות מפותחות.

זהו אחד מסימני המשבר הכללי שעוד יתגלה. ואז אנחנו נראה עניות עצומה פתאומית ומחסורים סוציאליים במדינות שתמיד נחשבו ל"דמוקרטיות מופתיות".

אין לזה תיקון. בסופו של דבר אנחנו נגלה, שכל מאמציה של החברה, כל ההשתדלויות של ארגונים שונים למיניהם הלכו לרווחת החזקים, לאלו שחיים לפי אמת אגואיסטית, לפי העיקרון "שלי – שלי, שלך – שלך". עד עתה זה נשאר בגדר סוד, אך זה בקרוב יתגלה, יחד עם התהום הסוציאלי.

אולם יחד עם זאת אנחנו נראה, שזוהי רק אחת מצרות החברה ושישנן בעיות בקנה מידה הרבה יותר גדול. האיום הגלובאלי כאילו מזיז את האיום הסוציאלי הצידה, כי הרי בכל זאת נותנים לחלשים להתקיים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 15.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הסכם סוציאלי לשביתת נשק
קצת פלטינה ליום שחור
האם סדום כל כך נוראית?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest