דף הבית / משבר עולמי / פסגת ריו + 20 לא עמדה בציפיות שלנו

פסגת ריו + 20 לא עמדה בציפיות שלנו

חוות דעתו של ל. בְרָם, יועץ בממשל סין: ועידת האו"ם להתפתחות יציבה (ריו + 20, יוני 2012) הייתה צריכה לעצב מערכת עקרונות חדשה של המאבק בשינוי האקלים, במשבר של המערכת הפיננסית הגלובלית ותמיכה בביטחון של המים והמזון. לצערנו זה לא התרחש.

הפסגה בריו לא תוביל אותנו אל העתיד שאותו היינו רוצים, אלא היא הפכה לתזכורת מדאיגה על מה שמתרחש סביבנו. עולם שבו הבריאות, זכויות האדם וההתפתחות היציבה, כפופים לרווח פרטי, לאינטרסים לאומיים מזעריים, וכמו תמיד – לעסקים. הפסגה הראתה אי יכולת פוליטית וחוסר רצון לפיתרון בעיות. הבעיות של כדור הארץ אינן מסתכמות בניסיונות ליצור צריכת יתר, אלא בצריכה מופרזת קיימת.

תגובתי: הצמצום של הייצור והחיסכון לא יפתרו שום דבר! זו רק תהיה הטעות הבאה של האנושות, שמסיתה אותה מהפיתרון היחיד, לתקן את הטבע האגואיסטי שלו, להתאחד, כמו כל חלקי הטבע, אבל רק באופן מודע, בהתאם לדרגת התפתחות ה"אדם" (דרגת ה"מדבר").

מאחר והאגו שלנו חייב להביא אותנו לתיקון (עזר כנגדו: "פרעה", שמקרב אל הבורא), אז הוא לא ייתן לנו להגיע להסכמה בשום ועידות, ובכך רק ידחוף אותנו בסופו של דבר לכך, שאנחנו לא נישאר בו, בגלות, אלא ניאלץ לצאת מתוכו (מהמצרים שלנו).

ידיעות קודמות בנושא:
"20-G": סוף החלום
אנחנו אבודים…?
נקודת ההתנגשות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest