דף הבית / משבר עולמי / מי המנהיג הבא של העולם?

מי המנהיג הבא של העולם?

דעה: הדולר נחלש. החוב המדיני של ארה"ב אינו קטן יותר מהחוב של מדינות אירופה. התשתיות רעועות. המערכת הפוליטית מקוטבת. בכל מקום מגנים ומשמיצים את ארה"ב. הרבה יותר גרוע הוא אובדן האמון והיוקרה שמפחיתים באופן משמעותי את היכולת של ארה"ב להוביל את המדינות האחרות ולשכנע אותן. לעיתים קרובות יותר מתעלמים מהדרישות והבקשות של ארה"ב לא רק האויבים המושבעים שלה בטהרן ובפיונגיאנג (בירת קוריאה הצפונית), אלא גם מקבלי הסיוע הגדולים ביותר, קהיר וירושלים.

הירידה הניכרת בהשפעתה של המדינה המובילה בעולם מורגשת גם בפגישות הצמרת. בפגישת הצמרת של G20 הגרמנים דחו את הצעותיו של אובמה שקשורות למדיניות התקציבית ולהטלת המיסים. בכנסים הקשורים לשינויי האקלים, הסינים מתעלמים מהדרישות של ארה"ב ואינם מתחשבים ברמת זיהום הסביבה. במהלך המשא ומתן בנושא הביטחון, הפקיסטנים מסרבים לנתק את הקשרים בין שירות הביטחון שלהם לתנועת "הטליבאן".

בינתיים, האמריקאים שמים פחות תשומת לב על מדיניות החוץ, ובחישובים שלהם הם אינם מייחסים חשיבות רבה לנושאי מדיניות החוץ.

נראה שאמריקאים מצאו את עצמם בעולם חדש ולא מוכר לחלוטין. לאורך כל חייהם הם האמינו שארצם היא המדינה החזקה, המשגשגת והמשפיעה ביותר על פני כדור הארץ מבחינה כלכלית ותרבותית.

עבור רבים מאזרחי ארה"ב, ללא קשר לתפיסתם האידיאולוגית והפוליטית שבה הם מחזיקים, אובדן השליטה בעולם, פירושו, אובדן המדינה שהם מכירים ואוהבים. עם זאת, מהלך ההיסטוריה מחייב את האמריקאים לשכוח מהבלעדיות שלהם.

התייחסותי: בעולם של העתיד, יוביל הראשון מי שיבין את יסודותיו של הסדר העולמי החדש ויכוון את האוכלוסייה ואת החברה על פי הפורמט החדש – יקיים בכל מקום את ההשכלה והחינוך האינטגרליים. על ידי כך המדינה תגיע להשתוות הצורה עם הטבע ותיכנס לתחום של השפעתם החיובית של כוחותיו. מבחינה אידיאולוגית התהליך יובל על ידי הארגון "בני ברוך" וארגונים נוספים שיקומו באותו הערוץ, והיישום המעשי יוצג בפני כל חברה, מדינה, והעולם כולו.

ידיעות קודמות בנושא:
עולם ללא מנהיג
המציאות החדשה של העולם
הבומרנג של "החלום האמריקאי"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest