דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פיזיקה מדויקת ולא הוקוס פוקוס

פיזיקה מדויקת ולא הוקוס פוקוס

שאלה: מהו "המאור המחזיר למוטב"? ומהי "סגולה"?

תשובתי: הכוח שאני רוצה להשיג פועל עליי עכשיו מרחוק. עדיין לא הגעתי אליו, אך הוא כבר מאיר לי מרחוק במידה שאני משתוקק אליו.

בתוכנו יש זוגות של גֵנים אינפורמטיביים (רשימות) – רשימו מהאור (רשימו דהתלבשות) ורשימו מהרצון (רשימו דעביות). הרשימו מהאור תמיד גבוה יותר בדרגה אחת: למשל, רשימו ש/א (שורש דעביות וא' דהתלבשות). "א' דהתלבשות" היא המדרגה הבאה שלי והרשימו הזה נותן לי להרגיש איזושהי השתוקקות למדרגה העתידית הזאת: אני רוצה אותה!

"א' דהתלבשות" הוא אותו האור המקיף שמאיר לי אם אני מעורר בתוכי רצון לרשימו "א' דהתלבשות". כבר יש בי איזושהי התלבשות של האור הזה, משהו מהמדרגה הבאה! הרי הרשימות מהאור הן תמיד גדולות בדרגה אחת מהרשימות מהרצון: ש/א, א/ב, ב/ג…

נתוני המידע האלה (הרשימות) נשארו בנו מההשתלשלות שלנו ממעלה למטה. אלה מושגים מורגשים למדי, נתונים מדעיים לחלוטין המבוטאים באמצעות מספרים ומתחלפים בצורה דיסקרטית לפי מידת העלייה שלי ממדרגה למדרגה, בעת מימוש הרשימות.

בכך שאני עובד עם הרשימו הנוכחי שלי אני מעורר אור במדרגה עליונה יותר, מפני שברשימו הזה שלי יש חלק מאותו האור העתידי. השתלשלנו ממעלה למטה כך שנשאר בנו הקשר שבין המדרגות: החלק התחתון של המדרגה העליונה נכנס לתוך החלק העליון של התחתונה.

זוהי מערכת מדויקת לחלוטין. אנחנו קוראים לפעולה שלה "סגולה", מפני שאנחנו בעצמנו איננו מסוגלים לבדוק אותה עכשיו ברצונות שלנו, בכלי התפיסה שלנו. הם בינתיים גדלים בעזרת אותו האור שאנחנו מושכים. אך כל זה הוא פיזיקה מדויקת, ולא כל מיני קסמים מופלאים ותפילות על מה שיכול לקרות ויכול לא לקרות.

אם אתה מפעיל את המערכת הזאת בצורה מדויקת, בדיוק לפי מה שמסבירים המקובלים, אתה מפעיל את המנגנונים שלה. אתה נמצא בתוך המערכת הזאת ומפעיל את המכונה הזאת כדי שהיא תעבוד עליך. זה בדיוק מה שמלמדים אותך.

אינך חייב להגיע עד הסוף כדי לראות תוצאות. אתה בהדרגה מתחיל לראות הוכחות למה שאתה לומד. אולי עדיין לא השגת הרגשה רוחנית ממשית, אך אתה כבר מתחיל לראות כיצד מתגלה לך העולם הפנימי שלך, התפיסה הרגשית, השכל, ידיעת הקשרים ההדדיים בתוך המציאות. אתה מתחיל לראות את זה אפילו ביחס לעולם הגשמי ומתחיל להבין באיזה אופן ילדותי מתנהגים בני האדם הרגילים שסביבך, ועד כמה הם מבולבלים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 06.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בהשתוקקות נצחית אל העתיד
משולש האהבה
כיצד לתפוס את אור התיקון!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest