דף הבית / כללי / ערוץ ישיר של אור

ערוץ ישיר של אור

תלמוד עשר הספירות, חלק א', "לוח התשובות לפירוש המילות", שאלה מ"ז: "מהו קו? –"קו" מורה שיש בו הבחן מעלה ומטה מה שלא היה מקודם לו, גם מורה, שהארתו מועטת מאד בערך הקודם".

"קו", זו הרגשת ההגבלה. אני מרגיש את עצמי נמוך יותר ממי שנמצא למעלה ממני. וכמו כן, "קו", זו ההגבלה של הקבלה, לפי מידה ומשקל.

כלומר אני מוגבל בשני תנאים: בגובה האיכותי של המדרגה שלי ובגודל הכמותי של מה שאני יכול לגלות ולקבל.

זו ההרגשה שמעליי קיים עוד סולם שלם, מדרגות עליונות, תכונות נעלות יותר. ומהצד השני, אני מרגיש שאינני מקבל ללא גבול מכל הכיוונים, אלא אני מוגבל, ויכול להתקשר עם הבורא רק בצורה של ערוץ ישיר, צינור שעובר מלמעלה למטה, שנקרא "קו".

כלומר, אינני צריך לדמיין לעצמי קו גיאומטרי, אלא הגבלות שמרגיש הרצון לקבל. את כל המושגים אנחנו צריכים להעביר להרגשות. אך לא קיימת הרגשה בצורת קו. קו, זה סימן מוסכם, של איזו הרגשה אני צריך להזמין בתוכי.

נניח שאני עובד באיזשהו מפעל או מבנה. ובמצב שלי, באותה המִשרה, באותו המקום שבו אני נמצא, ישנה היררכיה שלמה של מנהלים. הם יותר חשובים ממני, ולכן אני מרגיש את עצמי פחוּת מהם איכותית.

וכמו כן יש הבדל ביני לבינם ביכולת שלנו לפעול, לקבל כל מיני הטבות ובונוסים (מילוי). כלומר ביחס אליהם, אני מוגבל כמותית. משמע, שאני מרגיש הגבלה אנכית, שתלויה בגובה (מלמעלה למטה), וכמו כן הגבלה כמותית באותו המקום עצמו (באופקיות).

"קו" מורה שיש בו הבחן מעלה ומטה, מה שלא היה מקודם לו. כלומר אני מרגיש מה זה להיות "למעלה", יש לי משם "זיכרונות", נתוני מידע (רשימות). ולכן אני יכול להשוות את אותו המצב עם המצב הנוכחי. אני מבין במה נבדל הקו למעלה מהמצב שלי למטה, שאותו אני מרגיש עכשיו. מכאן נובעת ההגבלה בגובה, כלומר ביחס לבורא ולהשתוות עם תכונותיו.

גם מורה, שהארתו מועטת מאד בערך הקודם. הרי מקודם הוא קיבל ללא הגבלה בפסגת (בראש) הקו, ועכשיו, בסוף או באמצע, הוא מקבל בצורה מוגבלת.

אלה שתי התרשמויות שונות לגמרי. ההרגשה שאתה בתחתית הקו הזה נובעת מחוסר הדבקות בבורא. וההרגשה של הקבלה המועטת שלי, נובעת מחוסר היכולת להשפיע. כלומר הגבלה אחת היא איכותית, והשנייה היא כמותית.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 07.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
קו המונח אל האור
גימטריה של רגשות
אור המותח כמו מיתר

One comment

  1. האם להשפיע ולהיות דבוק בבורא זה אינו היינו הך?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest