דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / הדת היחידה – גילוי הבורא

הדת היחידה – גילוי הבורא

שאלה מהבלוג באנגלית: לאורך ההיסטוריה אנשים ביצעו מעשים נוראיים בשם האל. האם הם עשו זאת מתוך חוסר מוסר או מפני שהם פירשו בצורה נכונה את כתבי הקודש הלא-מוסריים שמצווים על כך?

בד"כ מוזכרים בהקשר זה האתיאיסטים הנוראים כמו סטלין, פול פוט, מאו ובטעות גם היטלר. היטלר לא אהב את הנצרות הקתולית ולכן זרק את הכמרים והקתולים למחנות עבודה, אך הוא ניסה לכפות גירסה משלו לנצרות. הוא חשב את עצמו למבצע רצון האל (לפי הספר "מיין קמפף" והדברים שאמר).

החיילים הגרמנים היו צריכים להישבע אמונים לאל, ועל מדיהם, הייתה מודבקת במקום בולט האמרה: "Gott mit uns" (האל איתנו). לכן העניין הוא שה"האלמנטים היסודיים של הנצרות, היהדות והאסלאם הופכים למאורעות נוראיים כאלה".

תשובתי: לפי הקבלה, הדת היחידה של העולם היא גילוי הבורא לכל האנשים בעולם ככוח היחיד שמנהל את הכול. את הכוח הזה אנחנו יכולים לגלות רק מתוך הצורה שבה הוא מתגלה בחומר. והחומר הזה הוא אנחנו עצמנו.

אם אנחנו מנסים לשנות את עצמנו מאגואיזם להשפעה ואהבה, מתגלה בנו, לפי חוק השתוות הצורה, הכוח העליון הכללי של הטבע, שנקרא בורא, מלשון "בוא וראה", תשיג ותגלה. כל השאר – הן המצאות אנושיות ולכן הן רבות כל כך ואינן מתבססות על חקר העולם והטבע.
ידיעות קודמות בנושא:
אתאיזם, דת וקבלה
קודם כל, תיקון הנשמה
ʺהדתʺ הפנימית של הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest