דף הבית / חינוך, ילדים / על מה מרקס לא סיפר

על מה מרקס לא סיפר

שאלה: מה זה חינוך גלובלי? מי ינהל אותו? האם יהיה משרד חינוך אחד משותף לכל העולם?

תשובתי: זהו התפקיד של אונסק"ו, המחלקה באו"ם שעוסקת בשאלות החינוך בכל רחבי העולם. חינוך גלובלי הוא הסבר על חוקי הטבע. צריך להסביר שכולנו מחוברים יחד ונמצאים תחת ההנהגה וההשגחה של כוח עליון אחד, ועלינו להתנהג בהתאם אליו.

להיות שלם אחד, פירושו: לדאוג לאינטרסים של כל אחד. אחרת, מצפות לנו מכות מצד הטבע, כל עוד לא נבין שאין ברירה וחייבים להתאחד. המכות יחייבו את האדם להתכחש לאגואיזם שלו, רק כדי לא לסבול. אך את כל זה ניתן לעשות בדרך הטובה, בעזרת האור המחזיר למוטב.

ודאי שלא הסברתי את כל זה בזמן שנפגשתי עם ראשי אונסק"ו, אך בסופו של דבר זה יתגלה. וזה מה שמרקס רצה לעשות. הוא חשב שכשבני האדם יתחילו להתחבר, לבנות סוציאליזם, מתוך העבודה המעשית הם יבינו שלא ניתן לעשות את זה. הם יתחילו לחפש ויגלו שקיים רק אמצעי תיקון אחד: הכוח העליון.

לכן מרקס היה אתאיסט ולא האמין בשום אלילים מלבד הכוח העליון הזה של ההשפעה. אנחנו צופים בצורה פשוטה על הטבע וכתוצאה מכך מגיעים למסקנה שגם אנחנו חייבים להיות מחוברים. ואחר כך, כשאנחנו מנסים להתאחד, אנחנו מגלים שלא ניתן לעשות את זה. ואז יתגלה הפיתרון: לשם כך אנחנו צריכים להפיץ באופן פעיל את חכמת הקבלה. העולם יזדקק לה יותר ויותר.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החרות", 11.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ההשפעה תנהל את העולם
חינוך האדם העתידי
קשורים ברשת אחת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest