דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על ה"דיסק הקשיח" של הבריאה

על ה"דיסק הקשיח" של הבריאה

laitman_2010-05_ny_930cb3b636_b-70.jpg

ספר הזוהר, פרשת משפטים, אות ל"א: "מה נעשה מאלו הנשמות העשוקות? נעשה מהם חסידי אוה"ע וממזרים תלמידי חכמים. וממזרים תלמידי חכמים קודמים לכוהן גדול עַם הארץ. והם חשובים יותר בעולם, אע"פ שהכוהן הגדול נכנס לִפְנַי ולִפְנים בקודש הקודשים".

ודאי שמדובר כאן על התכונות הפנימיות ועל הרצונות של כל אדם. הרי יש בו את אומות העולם ואת ממזרי תלמידי חכמים וגם את הכהן הגדול ואת כל התכונות האופייניות לדרגות הדומם, הצומח, החי והמדבר – הכול כלול בכל אדם.

אנחנו לומדים בחלק של "תפיסת המציאות" שכל המציאות כלולה בכל אדם ומהווה העתקה של המצב הפנימי שברצונות ובתפיסה שלנו.

כל אחד מאיתנו רואה את אוסף הרצונות שלו בתוך הרצון הכללי המשותף ובכך הוא רואה את העולם. אני רואה מיליארדי בני אדם, את היקום, את כדור הארץ ואת כל מה שמתרחש בעולם ובין בני האדם, אני רואה מצבים מתחלפים בכל רגע, וכל זה מתרחש בתוך ה"קדרה הרותחת" הזאת שהיא הרצון שלי ולא יותר מכך.

לכן הזוהר מתאר את מצב הרצון הכללי המשותף של הנשמה. בדרך כלל אנחנו מחשיבים את הנשמה כאותו החלק של הרצון שמתדמה לאור, וזהו "חלק א-לוה ממעל", שהוא החלק מהרצון שנמצא בכוונה על מנת להשפיע. מדובר כאן רק על הרצון.

בזמן קריאת הזוהר, עלינו לזכור שאנחנו מדברים רק על מה שקורה בתוך האדם, בתוך הרצון שלו. ואין מציאות מחוץ לאותו הרצון. אנחנו מתארים לעצמנו שהמציאות קיימת מחוץ לנו ונחלקת לשני חלקים שנקראים "העולם הזה" ו"העולם הרוחני", אך למעשה הכול תלוי בכוונה שבה נמצא הרצון: בכוונה על מנת לקבל או בכוונה על מנת להשפיע. ולכן כשאנחנו קוראים את ספר הזוהר, כדאי לנו להשקיע כמה שיותר מאמצים כדי לתאר שכל המתרחש הוא רק בתוך רצון האדם וכל צורה חיצונית היא דמיונית.

כמו שאנחנו מסתכלים על מסך המחשב: מה התועלת שיוצאת מלראות את המסך אם בסופו של דבר אנחנו רוצים לעבוד עם הנתונים שנשמרים על הדיסק הקשיח? – אני רוצה להחליף את הנתונים על הדיסק ולסדר אותם.

החיים שלי נמצאים על ה"דיסק", וה"מסך" עבורי הוא רק בכדי לראות את הנתונים האלו ולהתקשר איתם. הרי אין לי גישה ישירה ל"דיסק", כך שאינני יכול להתערב בכל ה"מיקרו-סכמות" וה"אותות החשמליים" האלו.

אינני מסוגל לכך, אין לי שליטה כזאת על האורות והכלים, אך למעשה כך זה מתבצע, ולכן המציאות הזאת שנעמדת בפנינו היא רק אשליה זמנית, בכדי לאפשר לנו בינתיים איזושהי הזדמנות להתקשר עם החלק העיקרי של הבריאה, להתקשר עם ה"דיסק הקשיח" הזה ועם נקודת האיחוד שלי עם הבורא.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 28.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד תראה את דרכך…
מאחורי מילות הזוהר…
מצידו השני של המסך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest