עליית הכלה

הקדמת ספר הזוהר: מאמר "לילה דכלה": שכל משך זמן התיקונים, נקרא לילה. ולמחרת, אינה באה לחופה אלא עימהם.

מעל לעולם הזה, בעולמות בריאה, יצירה ועשיה נמצאות הנשמות השבורות שלנו, וכמו כן ט' ספירות תחתונות של מלכות דאצילות, מהחכמה ועד המלכות. הכתר נמצא למעלה, בעולם האצילות, ומהווה רק נקודה, וכל שאר תשע הספירות נמצאות מתחת לפרסא בעולמות בי"ע. מצבן של הנשמות בעולמות בי"ע נקרא "לילה". בעלותן אל מלכות דאצילות, הן מחייבות אותה להעלות את תשע הספירות התחתונות שלה שכעת נשארות כבלתי מזוהות בחשכה.

במידה שאנחנו נכללים במלכות, היא מתחילה להעלות את הספירות שלה לאצילות והופכת להיות לכלי. זה מאפשר לה להתחבר לאחד שלם עם ז"א, וזה נקרא "חופה" (מסך שמתחתיו נערך הזיווג). במילים אחרות, מדובר על איחוד, זיווג. ז"א נקרא הקב"ה, ומלכות נקראת השכינה. את האיחוד שלהם אנחנו צריכים להשיג. אז מתי זה מתרחש? – בהעלותנו את הרצונות שלנו לאצילות, אנחנו מזמינים את עליית כל העולמות. המלכות (בו"ן) עולה לדרגת ס"ג, וז"א (מ"ה) עולה לדרגת ע"ב. וזה העתיד שלהם.

את כל זה אנחנו משיגים ומרגישים באיחוד שלנו. מדרגת זיווג ע"ב-ס"ג אנחנו מקבלים אור וממלאים את הנשמות שלנו, הנמצאות למטה, במלכות.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 14.11.2010

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/kV4yf

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest