דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / עולם, זה מה שאנחנו משיגים

עולם, זה מה שאנחנו משיגים

"כל חכמה שבעולם הערכתה היא לפי ערך התכלית שמביאה, שהיא המטרה, שכל חצי העיון קולעים אליה. ולכן לא יצוייר כלל חכמה בלי איזו מטרה. ועל כן אין החכמה נערכת בחריפות ובקיאות, אלא לפי שבח ויתרון התכלית שמביאה. ואם התכלית הוא לדבר כליל ונפסד, הלא נאבדת עמו יחד. והגם שיש לחכמה יתרון רב על הנושאים הללו, כי בכל מקום שהיא נמצאת היא על כל פנים עצם רוחני. אבל כבר אמרנו שהיא נידונית לפי התכלית שזו השראתה לנצחיות, ואם התכלית הוא לדבר כליל ונפסד, הלא נאבדת עמו יחד" (בעל הסולם, "חכמת ישראל בערך חכמת חיצונים")

תגובתי: טבעי הדבר, שהיקום שלנו על כל חוקיו המתראים לנו כיציבים, יש לו התחלה וסוף. התפתחותה של כל מערכת דינמית כוללת התחלה, אמצע, שיא ולאחר מכן ירידה, צמצום ודעיכה. כפי שניתן לראות בימינו, אותם חוקים שאנו חוקרים ומחשיבים למוחלטים קיימים רק במסגרת החושים שלנו ורק ביחס אלינו. אם החושים שלנו היו שונים, היינו משיגים חוקיות וקשרים שונים לחלוטין.

שאלה: כלומר, כדי להפוך להיות פיזיקאי עליי להשתנות מבחינה פנימית? אני לומד וחוקר כיצד משתנה העולם סביבי ויוצר מכשירים תואמים.

תשובתי: בעיקרון, בכל מדע, כאשר אני חוקר משהו, אני יכול "להקפיא" פרמטר ולהמשיך לחקור עם פרמטר קבוע. כך גם כאן, בתת מודע אנחנו "מוקפאים" בחושים האגואיסטיים שלנו וחוקרים בעזרתם את העולם. לכן נדמה לנו, שמלבד העולם שנראה מולנו אין כלום. אך אנחנו שוכחים שאת הכול אנו קולטים דרך החושים שמקובעים בנו מלכתחילה, על ידי הטבע. אם הייתה לנו אפשרות לשנותם, אז היה נולד מדע אחר לגמרי שתוצאותיו תלויות בחושים החדשים שלנו. נתון זה משנה באופן קיצוני את כל החוקים, שהופכים מחוקים מוחלטים לחוקים יחסיים. לכן יוצא, שבכל מדרגה ושינוי פנימי מתהווה מדע אחר לחלוטין, מצב אחר, עולם אחר. העולם, זה מה שהאדם משיג.

חכמת הקבלה מדברת על כך, שכאשר האדם מתחיל להשתנות, מופיעים אצלו 125 סוגים מקובעים של שינויים ובהתאם להם 125 עולמות, 125 דרגות או עומקי השגה. כלומר, 125 סוגי מדע. אך כאשר אתה משיג את המדרגה העליונה ביותר, כל ההשגות הקודמות שלך מתחברות יחד לאחד יחיד שלם שנקרא "עולם אין סוף". את זה אנחנו עדיין לא יכולים להבין מפני ששם, ככל הנראה מתרחש בנו מהפך מיוחד. שינוי צורה זה עודנו בלתי מושג עבורנו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 28.2.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest