דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 553 – יום העצמאות, הסמלים הלאומיים

חיים חדשים 553 – יום העצמאות, הסמלים הלאומיים

מדוע המנורה משמשת כסמל המדינה, באיזה תנאי ישרור שלום בינינו לבין שכנינו ובמה מתבטאת העצמאות שלנו כעם? (שיחה עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן, אורן לוי ויעל לשד-הראל)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "חגים ומועדים: יום העצמאות – הסמלים הלאומיים".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

שבעת קני המנורה מסמלים שלמות. 7*7=49. 49 שערי טומאה וכנגדם 49 שערי קדושה. חכמת הקבלה תעזור לנו להאיר כמנורה. היא מלמדת אותנו לבנות חברה מחוברת, שוויונית. ענפי הזית מסמלים את השאיפה לשלום, אבל הוא יושג רק אחרי שנגיע לשלום בינינו. כשהיחסים בינינו יאירו כמו מנורה, נזכה גם לשלום עם העולם. זו תהיה התוצאה.

ארץ ציון וירושלים: רוצים לצאת מהשנאה, לחזור לאהבת אחים, למצב של שלמות ויופי. יצר לב האדם רע מנעוריו, האדם מטבעו דואג לעצמו בלבד. עלינו לפתח בתוכנו את יצר הטוב. נפש יהודי הומייה: כיוון שבעבר היינו כאיש אחד בלב אחד, יש בנו כמיהה לזה. עצמאות אמיתית פירושה עצמאות מהיצר הרע שבנו, מהאגואיזם הצר.

להיות עם חופשי: פירושו חופשי מהרע שבנו, משנאת החינם. אפילו כשאני רוצה לעשות משהו טוב, פתאום אני מגלה שאני פועל רק לטובת עצמי. אדם שחי בלהיות "עם חופשי" מתבונן על כל דבר בחיים דרך נקודת החיבור. אם נתחבר באהבה, רוב בעיות יעברו מן העולם, כי היחסים הרעים הורגים אותנו. וכאשר נתחבר כך באהבה, מצבה של ישראל בעולם ישתפר פלאים, כולם רוצים לקחת דוגמה מאיתנו.

בחג נהוג לעשות על האש בטבע, כדאי לשלב סדנת חיבור שתעורר רוח חדשה בקרבנו.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 552 – חזון ישראלי חדש
חיים חדשים 551 – מהי עצמאות אמיתית?
חיים חדשים 550 – געגועים לארץ ישראל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest