דף הבית / משבר עולמי / עבודה על עצמי

עבודה על עצמי

Laitman_2011-02-03_3787_w.jpg

בעולם המודרני כולם יצטרכו להשתתף בהשכלה ובחינוך על בסיס העקרונות של הערבות ההדדית. החינוך כולל את הצורך בידע על החברה האינטגרלית ועל מערכת הקשר ההדדי שבה אנחנו נמצאים. צריך להבין אילו תכונות טבועות באדם מלידתו": האדם הפוך לחלוטין מהקשר האינטגרלי עם האחרים, הוא למעשה אינו רוצה את הקשר הזה, הוא רוצה לקבל את הכול לעצמו. אלה הדחפים הטבעיים שלנו. אך על ידי השפעת הסביבה והחינוך נוכל לשנות את האגו שלנו. זאת העבודה נגד הטבע המקורי, האינסטינקטיבי שלנו שעלינו לבצע על עצמנו, ובעבודה הזאת צריכה להשתתף האנושות כולה.

לשם כך, האדם צריך למעשה להימצא כל הזמן תחת השפעת הסביבה, שבאופן קבוע תכוון אותו לקשר ההדדי הטוב עימה. זה צריך להתממש בדרך טובה, נעימה, כדי שהאדם ירגיש שעל ידי האיזון עם הסביבה הוא מרגיש טוב וחופשי, שכולם מתייחסים אליו טוב ומחזיקים אותו במצב טוב ושלם וביחסים טובים עם האחרים.

במקביל, כוחות הטבע יתחילו לעזור לנו כאשר נהיה בהשתוות איתם. אנחנו נרגיש את תמונת הטבע כולה, את רשת הקשרים ההדדיים, את המערכת כולה. נגלה את המחשבה הכללית של היקום, את תהליך ההתפתחות ואת מטרת הבריאה. כשניכנס לתוך המערכת נגלה את "המנוע הפנימי" שמניע אותה, את הכוחות שמנהלים אותנו בדרך האבולוציה ומקדמים אותנו.

אנחנו עוברים שלבי התפתחות שונים, הדרגתיים, מחויבים וקבועים בטבע. היום המדענים, הפילוסופים, הסוציולוגים, מדעני המדינה – כולם מסכימים שישנם חוקים שאינם מוכרים לנו, שנמצאים בתוך הטבע הכולל, ושאנחנו נתחיל להכיר אותם בהדרגה.

מתוך ישיבת תוכן בנושא העולם האינטגרלי, 30.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שליטת הסביבה
ה"להקה" הכללית של האנושות
הסביבה המחנכת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest