דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ספר הזוהר – הגילוי של העולם העליון

ספר הזוהר – הגילוי של העולם העליון

בזמן קריאת ספר הזוהר תמיד מתעוררת בנו השאלה: בשביל מה אנחנו צריכים את הספר הזה? שום דבר לא מובן בו, הוא מדבר על כל מיני אגדות לא מציאותיות, על פעולות שנראות לנו כמו המצוות המוכרות לנו מהעולם הזה, על אנשים, על בעלי חיים, או על נופי טבע: נהרות, גבעות והרים.

חייבים להבין שספר הזוהר צריך להפוך עבורנו לגילוי העולם העליון. העולם התחתון שלנו הוא העתקה של העולם העליון.

נניח שאני בונה איזושהי צורה מחתיכת חמר, אני ממלא אותה בגבס והוא מתקשה ומקבל את הצורה הרצויה. ואז אני מעלה את הגבס הזה למעלה ונוצרים אצלי "חותם ונחתם".

החותם למעלה הוא העולם העליון וההעתק שנשאר למטה הוא העולם התחתון. זה היחס שקיים בין העולם העליון לעולם התחתון.

לכן, על אף שאנחנו מדברים על העולם התחתון, על כל מה שקיים ומתרחש בו – על כל מיני גבעות, ימים, דרכים, על בעלי חיים ועל בני אדם, על השמש ועל הירח – אנחנו כל הזמן צריכים לזכור שכל הדברים הללו הם העתקה מהעולם העליון.

הזוהר מדבר רק על העולם העליון. והעולם התחתון הוא ההעתקה ההפוכה ממנו. מה שבעולם שלנו הוא רצון לקבל, בעולם העליון הוא רצון להשפיע.

במידה שבה נשתוקק בזמן הלימוד, דרך החברה, להגביר את הרצון להשפיע שלנו, להגיע לרוחניות – במידה הזאת כבר לא נהיה נקודות נפרדות שמפוזרות במקומות שונים, אלא ניצור בינינו צורה מסוימת, אפילו אם היא גשמית, כלומר, חלק מאותה הצורה הגדולה שנקראת העולם התחתון. זוהי הקבוצה שלנו בעולם התחתון.

ובאמת ישנה קבוצה כזאת בעולם העליון. אנחנו כבר נמצאים שם בהשפעה הדדית ובחיבור, במצב המתוקן לגמרי. הרי המצב ההתחלתי (מצב א') והמצב הסופי (מצב ג') כבר קיימים באין-סוף. אנחנו צריכים רק לדאוג כיצד למשוך מהמצב שבו אנחנו כבר מתוקנים, את הכוח, את הרצון, את האמצעים, כדי להגיע אליו בצורה ממשית, בפועל, כיצד לעלות, בהרגשה ובהבנה, לאותו המימד העליון בעודנו בחיים.

לכן כאן, בעולם הזה, אנחנו צריכים להרגיש את החיבור שלנו ולתאר לעצמנו שאנחנו נמצאים בקבוצה העליונה, למעלה, מתוקנים לגמרי, בחיבור ובהשפעה הדדית, במצבנו העליון. וחוץ מזה, אנחנו רוצים שמלמעלה, מאותה הדרגה, יגיע אלינו האור, ישפיע עלינו וימשוך אותנו למעלה.

אם כן, הזוהר מספר על מצבנו העליון במילים של העולם הזה, בשפת הענפים. ואני, בזמן הלימוד, צריך לתאר את עצמי עם הקבוצה בחיבור מלא, בהשפעה הדדית. רק כך אני יכול לגלות את העולם העליון.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 29.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
לכסות את האגו ולהיות מחוץ לו
מפתח אל העולם הנסתר
כיצד לראות את העולם האמיתי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest