דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סימפוניה אחת לכולם!

סימפוניה אחת לכולם!

מתוך שיעור מס' 5, כנס קרסנויארסק

אם ממשיכים את ההסבר על איך שהאדם מגיע דרך החברים לבורא, אז למעשה אותן המילים יחזרו על עצמן, מפני שאין לנו כל כך הרבה מילים כדי לבטא את הפעולות האלה. אף שהן שונות מבחינה איכותית ומאוד רבגוניות. כאן נפתח כזה מגוון רחב של רגשות, שאינם קיימים בעולם שלנו, ולכן המילון שלנו אינו מסוגל להעביר אותן.

בזמן העלייה שלנו, אנחנו עוברים 125 מדרגות, כמות אין סופית של מצבים קטנים. כל מצב, אלה הם רגשות שונים לחלוטין, אבל הם מבוטאים על ידי אותה המילה: למשל, "שמחה", "אכזבה", "כעס", "עלבון", "קינאה". אפשר למנות כמה עשרות מילים מסוג זה, אבל הן כולן תהיינה זהות, החל מהמדרגה הקטנה ביותר ועד למדרגה הגדולה ביותר. לכן המקובלים מדרגים הכול במספרים: העומק של הרצון לקבל (עביות), הגובה של מדרגות ההשגה, ובאופן כזה הם מבינים על מה מדובר.

אם אני אומר קואורדינאטה רוחנית, אז מקובל אחר יודע על מה אני מדבר, מפני שהוא יוצר אותה מחדש בתוכו. בדיוק כפי שמוזיקאי אחד אומר איזה תו למוזיקאי אחר, והתו הזה מנגן בתוכו. לאדם רגיל שלא למד מוזיקה, התו הזה לא אומר שום דבר, ואילו מוזיקאי שומע אותו בתוכו ומבין על מה מדובר. כך גם המקובלים מבינים את שפת הקבלה.

אני מקווה שבעתיד הקרוב, במקום לבטא את הרגשות במילים, אנחנו יחד איתכם נבטא אותם על ידי מונחים קבליים ובצורה כזאת נעביר אותם זה לזה, בכך שאנו מרגישים אותם בו זמנית. אנחנו נתאחד בתחושות שלנו ונגלה רגשות בתוך האיחוד הזה.

בעולם שלנו דבר כזה לא קיים. זה רק נדמה לנו שאנחנו כאילו מרגישים זה את זה, אבל למעשה אנחנו לא נכנסים אחד לתוך השני, מפני שאין לנו את תכונת ההשפעה. אנחנו פשוט פחות או יותר מגיבים באופן תואם ומרגישים תמונה דומה, מפני שנבראנו כבהמות דומות. אבל אין אנו מסוגלים להשוות את התפיסה שלנו ולבטח שאנו לא מסוגלים להתחבר בתחושות ובהרגשות שלנו.

אבל כאשר אנחנו מתחברים בתכונת ההשפעה, אז מתרחשת תופעה מדהימה: אנחנו כבר לא מרגישים בתוכנו, אלא בתוך האיחוד המשותף שלנו. שם מתנגנת אותה הסימפוניה, אחת לכולם! בכך שאנחנו מתאחדים בתוכה, אנחנו מרגישים את הרגשות של כל המאזינים, אף על פי שבאותו הזמן, כל אחד מרגיש את זה מתוכו. אנחנו עכשיו עדיין לא יכולים להבין את ה"דואליות" הזאת של התפיסה הרוחנית, אבל היא כזאת.

בסיכומו של דבר, ללא הקבוצה לא ניתן לממש שום תנועה רוחנית. וקבוצה, זה לא אומר שאנחנו סתם נמצאים פיזית במקום אחד. קבוצה, אלה הם אותם אנשים אשר במשותף מממשים את כל מה שאני ניסיתי עכשיו להסביר לכם. לכן המקובלים מקדישים כל כך הרבה זמן ותשומת לב ליצירת הקבוצה.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס קרסנויארסק, 14.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לחבר את המעגל הרוחני הראשון
לשמוע את המנגינה הרוחנית
להשיג את חכמת הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest