דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דומה מרפאים בדומה

דומה מרפאים בדומה

מתוך שיעור מס' 1, כנס קרסנויארסק

שאלה: מדוע, כאשר אנחנו יודעים שאנו משפחה אחת, בכל זאת כל כך קשה לנו לפתוח את הלבבות בינינו? ככל שהאדם קרוב יותר, כך קשה יותר. אנחנו מוכנים לחלוק ולשפוך את הנשמה לכל אחד, רק לא לאותם אנשים שנמצאים לידינו. למה? זוהי רק ההרגשה שלי או שזו האשליה שלי?

תשובתי: זה באמת כך. ויהיה עוד יותר קשה.

בספר הזוהר נאמר, שתלמידיו של רבי שמעון, שכל אחד מהם היה מקובל ענק, כאשר הם התאספו יחד הם הרגישו שנאה עזה זה כלפי זה שכביכול שרפה אותם מבפנים. הם היו מוכנים לשרוף זה את זה.

לכן אתה נמצא בדרך הנכונה. צריך רק להבין את זה ולדעת איך להסתדר עם זה.

העניין הוא, שכל התכונות השליליות ניתנו לנו כדי שאנחנו נראה כיצד אנחנו צריכים לכוון את המאמצים שלנו לקירוב. לכן אין מה להתלונן על זה, אלא להיפך, צריך לשמוח בגילוי הרע ולהבין שהוא מראה לך היכן אתה חולה.

אתה יכול לתאר לעצמך שאם לא היה כואב לנו, מה היה קורה איתנו, כמה מחלות היינו מזניחים? הודות לכאב אנחנו שמים לב למחלה ומרפאים אותה. אנחנו לא מרגיעים את עצמנו בזה, ש"אני שונא את האחר, אבל עכשיו אני אשתה איתו משהו חריף, אוכל איתו, והכול יהיה בסדר…", לא! זה לא נכון! כאילו שלקחת משכך כאבים: כוסית וודקה והכול בסדר, הוא כבר חבר שלך. לא!

שאלה: אז איפה אפשר לקנות את התרופה?

תשובתי: התרופה מתגלה רק כאשר מגיעים להכרת המחלה עצמה. ואז בתוך המחלה הזאת מתגלה התרופה.

הרי כל התרופות שבהן אנחנו משתמשים בעולם הזה התגלו כתוצאה מחקר המחלה עצמה. בזה שחקרנו את המחלה אנחנו גילינו מה גורם לה, ואת אותו החומר התחלנו להזריק כמו חיסון, בכך שמרפאים דומה בדומה.

כלומר, כאשר אנחנו יודעים בוודאות במה הבעיה, אז מרפאים אותה באותו הדבר רק מהצד ההפוך. לכן, זה עוד יתגלה. לכן, העיקר זה לא לשלול ולא לתפוס כדבר רע את התגלות האגו בינינו.

מתוך שיעור מס' 1, כנס קרסנויארסק, 14.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
גשר של אהבה מעל התהום של האגואיזם
למה שמים לנו רגל מלמעלה
תשמח כשהרע מתגלה בך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest