דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סדנה היא הליבה של השיטה האינטגרלית

סדנה היא הליבה של השיטה האינטגרלית

שאלה: שיטת החינוך האינטגרלי כבר מתפשטת בעולם. יש לנו מרכזים שבהם אנשים רבים לומדים לפי השיטה הזאת, ישנן כבר התוצאות הראשונות, ובכל זאת, אנחנו מגיעים למסקנה שאנחנו רואים את העבודה הזאת בצורה שונה. עד כמה חשוב להיצמד לשיטה בצורה מדויקת, או שיש בה מקום ליצירתיות?

תשובה: באופן עקרוני, שיטת החינוך האינטגרלי מצטמצמת לעבודה בקבוצה, היא המרכז של כל השיטה. וכל השאר מתחיל להצטבר ולהתארגן סביבה. אבל הליבה של השיטה האינטגרלית זו הסדנה הקבוצתית.

התנאי החשוב ביותר של הסדנה הוא השמירה על הכללים שעליהם המשתתפים חייבים להקפיד. אנחנו חייבים כל הזמן להזכיר להם על כך, ולהכין אותם לזה. לכן, צריכים לקיים סדנאות מקדימות כדי להכיר ולדון על המרכיבים של הסדנה עצמה.

האדם צריך לבטל את עצמו מול החברים, לשים את עצמו נמוך יותר מהאחרים, הרי, רק אם הם למעלה ממנו, הוא יכול לקבל מהם את הידע והרגשות שלהם. מטרת הסדנה היא שכל אחד ייכנס לקשר עם האחרים. והקשר אפשרי, אם אני מקבל מהאחרים והם מקבלים ממני. לכן כל אחד צריך להכניע את עצמו מול האחרים, משום שרק קטן יכול ללמוד מהגדולים.

מצד שני, תוך כדי ההשתתפות שלי בזמן הסדנה, אני מביע את נקודת המבט שלי, אבל כך שתתחבר עם נקודת המבט של האחרים. כלומר, אנשים שמשתתפים בסדנה לא מתאספים כדי להתווכח. זה לא וויכוח.

להיפך, מטרת הסדנה היא למצוא מכנה משותף בין המשתתפים, כאשר כל אחד רוצה לתת את כל מה שהוא יכול למען החיבור של הקבוצה לאחד שלם, כאילו אנחנו רוצים ליצור דמות אחידה של האדם עם לב אחד ומוח אחד.

הרי, ממה אנחנו בעצם מורכבים? חוץ מהגוף הגשמי יש לנו לב ומוח: רגשות ושכל. בזה האדם שונה מהקופים. וכל אחד מאיתנו צריך להבין כיצד לפעול כדי ליצור את העלייה המשותפת, הדמות הכוללת. לכן, אני כל הזמן מעודד, מוסיף למה שהאחרים אומרים כדי ליצור דבר אחד משותף.

משמעות הדבר היא, ראשית, להכניע את עצמי כלפי החברים, ובו בזמן, להעלות את עצמי לרמה שאני בעצמי יכול להוסיף משהו כדי למלא אותם. כך נוצר קשר דו-כיווני בין קבלה והשפעה, קשר בין כולם שנמצאים מסביב לשולחן.

לדיון ניתן לבחור בכל נושא הקשור לתקשורת בין אנשים, שיכול לעזור להם להרגיש את האפשרות להגיע לפתרון משותף של הבעיה. באמצעות שאלות ודיונים, באופן טבעי אני סופג מהאחרים, ודרכם אני מתחיל לשמוע ולהבין טוב יותר לא רק אותם, אלא גם את עצמי. התוצאה היא, שכל אחד מאיתנו מתעשר על חשבונם של האחרים. אבל העניין הוא לא רק זה, אלא גם שמתוך כל הרגשות והמחשבות שלנו אנחנו יוצרים את הדמות הכללית של הקבוצה. זה הכיוון שאליו אנחנו צריכים להתקדם.

אם החברים שלנו או אנשי מקצוע כלשהם משתמשים בשיטה, שהיא באופן כללי שיטה פשוטה, אז אני חושב שלא יהיו ביניהם פערים גדולים. תפקידם רק לפעול על פי השיטה וכל זמן להזכיר, לקדם ולברר את הקשר הנכון בין האנשים.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי,02.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מהיכן לדלות את האמת?
בראש הקטר
תחילת התפתחות האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest