נפילה למעלה

ספר "תלמוד עשר הספירות", חלק ט"ו סעיף מ"ד: "ומה שהיה אז בחינת גאולת מצרים נחשב עתה לגלות."

גאולה וגלות, אלה מצבים יחסיים. אותו המצב יכול להיות פעם אחת גלות ובפעם אחרת להיחשב לגאולה. גלות במדרגה אחת, יכולה להיות גבוהה רוחנית, מאשר גאולה במדרגה אחרת.

נניח, שאני לומד שנה שלישית באוניברסיטה ולא מבין בה שום דבר, כלומר אני נמצא ב"גלות". אבל לעומת אלה שלומדים בשנה הראשונה או השנייה אני נמצא במצב של "גאולה", כי עליתי למדרגה יותר גבוהה.

הרב"ש כותב, שדרגת האמונה שהושגה הופכת כל פעם להיות לתשתית למדרגה הבאה: "רשימו דהתלבשות" הופך ל"רשימו דעביות" וכך אנחנו עולים. מה שהיה גאולה הופך להיות לגלות.

מאמר של הרב"ש "משמעות הגלות": "הירידה ברוחניות, אין הפירוש שעכשיו אין לו אמונה. "אלא עכשיו צריך לתת עבודה יותר גדולה, ואמונה הקודמת נבחנת לירידה לגבי עבודה הזאת."

"כתר דתחתון" הופך להיות ל"מלכות דעליון". זה מעיד על כך, שאנחנו אף פעם לא צריכים לשפוט את המצב שלנו לפי המצב עצמו, אלא רק ביחס למצבים הסמוכים. שכל פעם מעלים בקודש ואף פעם לא מורידים. ואפילו שאני נמצא עכשיו במצב חשוך, הוא מצב יותר עליון מאשר המצב המואר שבו הייתי קודם לכן.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 26.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ללא גלות אי אפשר להשיג את הגאולה
"פליפ-פלופ"
גאולה, זה חיים, ועבדות, זה מוות

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/iHxPL

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest