דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ניתוח האגו העצמי

ניתוח האגו העצמי

laitman_2009-11-19_9477-70.jpg

בתחילה, בעולם הניקודים נכללה המלכות בבינה, נוצר מצב הקטנות. אחר כך הבינה נכללה עם המלכות, משמע שבינה נתנה לה כוח ונדמה שאפשר היה להשיג את מצב הגדלות?!

את הפעולה הזאת מבצעים או"א של עולם הניקודים. כלומר, במלכות ישנו רצון "מלכות דמלכות" שאינו מסוגל לכלול בתוכו את תכונות הבינה והוא נשאר סתם מלכות. בגלל זה הכול נשבר, משום שבכל חלקיק, בכל רצון, ישנו חלק מהרצון של "לב האבן" (ד' דד') שאינו מסוגל להתכלל עם הבינה.

הביטול של צמצום ב', הביא לגילוי הרצונות שאינם מסוגלים להתכלל עם הבינה, ההשפעה. אך בלתי אפשרי לדעת מראש שישנם במלכות רצונות שתמיד יישארו אגואיסטיים, רק השבירה מסוגלת לגלותם!

לכן, לאחר השבירה נוצר עולם האצילות, שיודע מה דרוש לתיקון: הבינה בתוך המלכות, המלכות בתוך הבינה, הבינה טהורה, ובמלכות הטהורה לא להשתמש. הכול הודות לשבירה.

לכן אנחנו בדרכנו למעלה צריכים לקבל התרשמות מהשבירה, כלומר האדם "נשבר", הוא רואה שאינו מסוגל לעשות דבר. הוא מנסה להתחבר עם האחרים, להשפיע להם, לאהוב אותם ולקבל מהם אהבה ורואה שאינו מסוגל.

עלינו לגלות את התכונה הזאת בתוכנו, משמע שאנחנו מגלים בתוכנו את אותה המלכות שאיננה מסוגלת לכלול בתוכה את הבינה. אז האדם נשבר ובוכה, דווקא מכאן צריך לבוא התיקון כי לתקן את כל השאר זאת לא הבעיה. העיקר הוא להפריד את המלכות דמלכות מיתר הרצונות שניתנים לתיקון. תחילה עלינו לבצע את הניתוח והחלוקה, ואחר כך לתקן את מה שאפשר.

מתוך שיעור על ספר "בית שער הכוונות", 18.04.10

רשומות קודמות בנושא:
הדרך אל העצמאות
ההשפעה היא החיים, הקבלה היא המוות
מהשבירה לברוא את הבורא

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/JbwAF

2 comments

  1. אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב ד"ר מיכאל לייטמן / ביטאונים / גיליון 4 / מאמר כ"ז: "מהו רם ה' ושפל יראה"

    שיחה מ-05.10.07

    מהו "לב שבור"?

    למושג הזה "לב שבור" יש הבחנות רבות. אבל בקבלה "לב שבור" היא אותה הבחנה שמתוארת במכתב של בעל הסולם (ספר "פרי חכם – איגרות קודש"): "אין מצב יותר מאושר בעולמו של האדם, אלא בשעה שמוצא עצמו כמיואש מכחותיו עצמו", כלומר, "כי כבר יגע ועשה כל מה שמצוייר בכוחו לעשות, ותרופה אין. כי אז ראוי לתפלה שלמה לעזרתו יתברך." התפילה שלו היא כל כך חזקה שהיא מגיעה לבורא, ומביאה לו תשובה, את החזרה למוטב.

    "לב שבור" נקרא, שהאדם מגלה את השבירה שנעשתה בכלי דאדם הראשון, מגיע לאותה שבירה. רק אם הוא מגיע לאותו מקום היכן שהיתה השבירה, אז משם באה הבקשה שלו, ומגיע האור שמתקן את השבירה.

     http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/51086

  2.  אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / הרב יהודה אשלג, בעל הסולם / ספרים שיצאו לאור / פרי חכם / אגרות קודש / אגרת 57 – 1935, עמ' ק"ס

    אין מצב יותר מאושר בעולמו של האדם, אלא בשעה שמוצא עצמו כמיואש מכחותיו עצמו, כלומר, כי כבר יגע ועשה כל מה שמצוייר בכוחו לעשות ותרופה אין. כי אז ראוי לתפלה שלמה לעזרתו ית'. שהרי יודע בבטחה שעבודתו עצמו לא תביא לו התועלת, וכל עוד שמרגיש איזה כוח עבודה מצדו עצמו, אין תפלתו שלמה. כי היצר הרע מקדים עצמו, ואומר לו, שמחוייב קודם לעשות מה שבכוחו, ואחר כך יהיה רצוי להשי"ת.

    ועל ז"א: "רם ה' ושפל יראה" וכו'. כי אחר שהאדם מתייגע בכל מיני עבודות ומתאכזב הוא בא לשפלות אמיתית. שיודע שהוא השפל שבאנשים, כי אין לו שום דבר המועיל בבנין גופו, ואז תפלתו שלמה, ונענה מידו הרחבה.

    ועל זה אומר הכתוב: "ויאנחו בני ישראל מן העבודה וכו' ותעל שועתם"

    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/8765

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest