דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ניצוץ שחדר מהקומה העליונה

ניצוץ שחדר מהקומה העליונה

כל הדרך שלנו מכוונת כדי לצאת מהאגו שלנו, התכונה המשותפת היחידה שבה אנחנו קיימים, ונועלת אותנו בתוך הכדור הקטן הזה של הרגשת המציאות של העולם הזה. וכדי להתחיל לנהל את עצמנו, נחוץ לנו עוד כוח אחד, בנוסף לרצון להנות שלנו – הרצון להשפיע. עם שני הכוחות הללו אנחנו כבר יכולים להתחיל לפעול.

כלומר, חסר לנו כוח השפעה שמקבלים מהכוח הכללי, מהבורא, מתכונת ההשפעה, שהוא הטבע האמיתי. לכן, המילה בורא (אלוקים) בגימטריה זה "הטבע". והרצון להנות שלנו לא קיים בטבע, אלא נמצא מחוצה לו.

כל עבודתנו ומטרתנו היא להגיע לרצון להשפיע. בזכות זה אנחנו נכללים בבורא, רוכשים חופש בחירה בין שני הכוחות האלה ויכולים להפוך את עצמנו להיות דומים לו, מה שנקרא דרגת "אדם".

כוח ההשפעה ניתן להשגה רק דרך החיבור בקבוצה, שהיא מהווה דגם כיצד עלינו לממש אותו. בקבוצה אנחנו מרגישים עד כמה אנחנו זקוקים להשפעה, או ההיפך, עד כמה היא לא נחוצה לנו ושנואה עלינו, מכיוון שמנוגדת לטבע שלנו.

כך אנחנו מתחילים לעבוד בצורה מלאכותית ולצעוק כמו ילדים שבוכים ודורשים דברים שלא מגיעים להם. אבל הילדים מנצלים את אהבתנו כהורים, ואנחנו בכל זאת באים לקראתם ועושים את מה שהם רוצים. אף על פי שיודעים שזה סתם בכי ילדותי.

בדיוק כך קורה גם לנו. גם אם אנחנו נבקש השפעה בצורה אגואיסטית, שלמעשה אף אחד לא צריך אותה, ו"נציק" לעליון בצעקותינו: "תן לנו אותה, תן!", כמו שילדים מציקים, אז בסופו של דבר אנחנו נקבל אותה טיפה אחר טיפה, ולאט לאט נתרשם ממנה. ובנוסף לכך אנחנו מתרשמים מהפעולות שלנו, ומהמשחק שלנו שכאילו רוצים את ההשפעה, בסופו של דבר אנחנו באמת נתחיל לרצות אותה.

כך אנחנו מתרשמים אחד מהשני בנוגע לגדלות ההשפעה, לרוחניות. אף על פי שבאמת אנחנו לא רואים ברצון להשפיע שום דבר גדול וטוב ובעל ערך, אלא להיפך. כלומר, אנחנו משחקים כמו בתיאטרון ובעזרת המשחק הזה מתפתחים. אנחנו נמצאים בתוך שקר מכוון, וברור לנו שכל תפילותינו מזויפות וגם היחס שלנו לא אמיתי.

אנחנו מודעים לכך, יודעים ומצהירים זאת בגלוי. מפני שזאת האפשרות היחידה שלנו להוציא את עצמנו מהמצב שבו אנחנו נמצאים עכשיו. על ידי המשחק הזה אנחנו בונים את עצמנו בתנאים של המצב הנוכחי, כדי להגיע להשפעה מתוך הרצון להנות.

המנוף שבעזרתו אפשר לעשות זאת, מבוסס על ניצוץ רוחני, ה"נקודה שבלב", שבעזרתה אנחנו יכולים להתחיל לשחק. זאת נקודה קטנטנה שבלב שאנחנו תופסים ומתחילים לפתח אותה. אם אנחנו תופסים אותה כמו קצה החבל שזרקו לנו, אנחנו יכולים לעלות את עצמנו מעל הרצון האגואיסטי שלנו לרצון להשפיע – כאילו עולים מעל הרצפה ודרך חור קטן בתקרה חודרים לקומה השנייה. ואחר כך בעזרת החבל הזה אנחנו יכולים למשוך את כל הרצון להנות שלנו, שממלא את כל הקומה התחתונה ובהדרגה להעביר אותו לקומה העליונה – מתוך "מלכות" לעלות ל"בינה".

הניצוץ שהוחדר בנו, זהו ניצוץ מ"בינה" שנפל עלינו מהקומה השנייה דרך החור בתקרה. ואנחנו דרך החור הזה יכולים לעבור לקומה השנייה, ואחר כך למשוך משם את כל ה"מלכות" שלנו.

צריך להיות ברור לנו שאנחנו עובדים עם תכונות אגואיסטיות. אנחנו רק משחקים בהשפעה, ולא מדמיינים שאנחנו כבר צדיקים. אם אנחנו עדיין לא יודעים מי אנחנו באמת, אנחנו ללא ספק נדע – העיקר לא לפחד מהאמת.

מתוך ההכנה לשיעור, 09.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לרצות רק להשפיע
חדר הכושר הרוחני
משחק על האמת החדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest