דף הבית / משבר עולמי / ניסוי עם הכנסה בסיסית

ניסוי עם הכנסה בסיסית

הולנד תתחיל בניסוי חברתי: כמה עשרות אנשים יקבלו קצבה כספית באופן קבוע, שלא תלויה בפעילות שלהם. התשלומים יתבצעו על ידי המדינה או איזה מוסד אחר.

התשלומים משולמים לכולם ללא יוצא מהכלל, ללא קשר לרמת ההכנסה, לא צורך בביצוע עבודה. תומס פיין, עוד בשנת 1975, תיאר בספרו Agrarian Justice את ההכנסה העיקרית שמשולמת על ידי השלטונות לכל אדם שמעל גיל 21.

הניסוי צריך לסתור את המבקרים, האפשרות של קבלת הכנסה ללא תנאי, תוריד מהאנשים את עודף הלחץ, תהפוך אותם למאושרים יותר, אבל לא תבטל את הרצון לחפש עבודה. מעשים דומים מאפשרים לגברים לקבל השכלה טובה יותר, ולנשים לקחת חופשים ארוכים כדי לטפל בילדים.

בקנדה, ניסוי דומה אראה ירידה לא משמעותית בשוק העבודה, אבל עלתה באופן משמעותי איכות החינוך, ההשכלה והבריאות. בנמיביה, ניסוי שערך שנתיים הביא להפחתה בעוני, העלה את הפעילות האקטיבית, ירידה בפשיעה, שיפור בנוכחות בבית הספר ובריאות ילדים הקשורה לתזונה נכונה. בהודו בשנת 2010 כתוצאה מכזה ניסוי, גדלה הפעילות הכלכלית, השתפרו מצב הדיור והתנאים הסניטריים, המזון, בריאותם של אנשים, נוכחות בבתי הספר. באופן כללי, הניסויים הראו השפעה חיובית.

כשקראתי הודות הניסוי הזה חשבתי, כי אין ספק והעולם יגיע לכך, שלכולם ישולמו קצבאות חובה בתנאי שכולם יהיו נוכחים בקורסים של חינוך מחדש.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest