דף הבית / משפחה / ניחוח של בית

ניחוח של בית

הדרך לליבו של גבר עוברת לא רק דרך הקיבה שלו, אלא גם דרך המטבח של אימא שלו. אחרי כל הבדיחות והקלישאות, לא כדאי לזלזל בחמות, כי היא המפתח ליחסים טובים עם הבעל.

גבר הוא ילד שגדַל, וכשהגיע זמנו לצאת לחיים ולהרוויח את לחמו, הוא מחפש את האחת והיחידה שאליה יוכל לעבור מזרועות אימו, ורצוי שהמעבר יהיה חלק וקליל ככל האפשר, לכן האישה הטובה ביותר היא זאת שמקיימת סביבו אווירה שתזכיר לו את בית אימו, שתעניק לו תחושה של בית.

וזה בדיוק העיתוי הנכון, לפני שנכנסים לשגרת החיים המורטת, להשקיע זמן ומרץ וללכת לחמות, ללמוד ממנה מה הוא אוהב, לְמה הוא רגיל, להכיר את כל המנהגים, הטעמים והתבשילים. מדובר בפטנט עתיק יומין שנמצא כבר בתקופת התנ"ך, ולפיו הכלה מגיעה לבית החתן ולומדת מאימו את הכול.

נשמע מעיק, אבל שווה זהב! הדוגמה שהכלה לוקחת מהחמות, גורמת לגבר להתייחס אליה במידה מסוימת כמו אל אימא שלו. זה מעורר בו תחושת המשכיות, כאילו הוא נמצא ממש בבית של אימא, ולכן הוא נוהג בהערכה, בכבוד ואפילו קצת בפחד ובזהירות, בדיוק כפי שהתייחס לאימו.

על פניו נראה שהבנות הן אלה שנשארות קרוב לאימא, אך מסתבר שהבנים רוצים להישאר לידה לא פחות, וגם כשהם מתרחקים, הם לוקחים איתם את הטעם של בית אימא.

גבר שיריח בביתו את אותו ניחוח של אוכל, שירגיש שהוא מקבל את אותו היחס, לא יוכל לעזוב בית כזה, ויהיה מסור ודואג למשפחתו.

מתוך התוכנית "חיים חדשים" מס' 521, 15.2.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest