דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שו"ת בין מורי מכללת "קבלה לעם" ותלמידיהם

שו"ת בין מורי מכללת "קבלה לעם" ותלמידיהם

אני שמח לשתף אתכם בשאלות של תלמידי מכללת "קבלה לעם" ותשובות מוריהם, תלמידי בארגון "קבלה לעם" מזה שנים רבות.

שאלה: האם ישנה ערובה שהמקובלים בספריהם תיארו דווקא את הדרגה העליונה ביותר של העולם הרוחני, ולא איזושהי שכבה ממנו? ולאיזו שכבה מכל השכבות מגיע האדם לאחר שהוא מת, אם בעודו בחיים החוש השישי לא היה מגולה ולא מפותח? והחל מאיזו שכבה הנשמה לא חוזרת לעולם הזה בגוף הבא?

תשובה: הערובה היא רק אחת, להשיג את זה בעצמך. אם האדם לא יצא לעולם הרוחני, לא מימש את הנקודה שבלב שלו, אז לאחר מותו הוא לא מגיע לשום מקום, ואילו הנקודה שבלב ממשיכה את התפתחותה בהיותה מתלבשת בגוף אחר. אבל גם לאחר שמתחילה העלייה במדרגות הרוחניות, עד לגמר התיקון, נדרשת התלבשות בגוף. רק שאז האדם כבר מזהה את עצמו עם הנשמה ולא עם הגוף, ומקבל את ההתלבשות בגוף כמשהו חיצוני, בדומה לאיך שמחליפים חולצה.

 

שאלה: גיליתי שהרבה מאוד זמן רימו אותי ובגדו בי אנשים קרובים. כיצד מנקודת מבטה של חכמת הקבלה אני יכול להתגבר על הבגידה?

תשובה: לעלות לכזאת דרגה שתשיג את החוקים של ההתפתחות הכללית. רק אז אפשר להבין ולהצדיק את המתרחש.

 

שאלה: עם ישראל הוא המועט שבעמים והוא חלש. אבל יש לו רעיון, שליחות, ראיית המטרה, במילים אחרות, תכונה של ראש, כוח של השכל הרואה, אבל לא את המימוש. לצורך המימוש נדרשים גוף, ידיים, רגליים, שרירים וכולי. כזאת היא "חלוקת העבודה" בין עם ישראל ואומות העולם. שני החלקים הללו אינם יכולים לפעול זה ללא זה, והראש באמת צריך להיות על הכתפיים. כשהגוף מקבל פקודות מהראש, הגוף הולך למטרה הנכונה, לבית המקדש, ונושא על עצמו את הראש.

השאלה היא: מהו תפקידם של שאר העמים? כמו למשל אוקראינה, כי המשבר שבו נמצאת המדינה יכול לסמל עיצוב של העם הזה לצורך איזושהי עבודה בעולם הגלובלי החדש. אולי העם צריך כבר עכשיו, מחיתוליו, להתכונן לעבודה הזאת?

תשובה: אין אנו יודעים עתה מי מהווה מה, לצורך זה חייבים לראות את התמונה של ההנהגה הכללית העליונה. ישנם אנשים עם נקודה שבלב (ישראל הפנימית) ויש ישראל החיצונית, אלה שהיו פעם בדרגה הרוחנית ושמרו על הרשימו ממנה לאחר השבירה. ישנם יהודים שידוע בבירור מבחינה גשמית שהם יהודים, וישנם צאצאים של עשרת השבטים האבודים, שיכול להיות שמספרם הוא כמה מיליארדים ושהם נסתרים בין אומות העולם. לכן אנחנו לא מחלקים את בני האדם לקטגוריות, אלא מפיצים את שיטת התיקון לכל המעוניינים בכך.

 

שאלה: אם הבנתי נכון, אז הרצון האמיתי לרוחניות מגיע רק לאחר מילוי של רצונות אחרים: כסף, כבוד, מושכלות, שליטה וכולי. במה מותנית הקביעה שיש לי רצון לרוחניות? אם אין לי רצון ל"כסף, כבוד, מושכלות, שליטה", אבל יחד עם זה, כפי שאני סבור בעצמי, יש לי רצון לרוחניות, האם אני יכול להתקדם ברוחניות מבלי למלא את הרצונות הגשמיים הקודמים? והאם אפשרי כזה דבר, שזה מותנה במילוי של הרצונות הללו בגלגול הקודם של הנשמה?

תשובה: בדיוק כך הוא הדבר, בגלגולים הקודמים הרצונות, מדרגות נמוכות, "עברו עיבוד" והגיע הזמן לרשימו של המדרגה הרוחנית הראשונה, ל"נקודה שבלב", להתגלות. יכול להיות שהרצונות הגשמיים ימשיכו עדיין להתעורר, אבל כבר בצורה של הפרעות, בתור "עזר כנגדו".

שאלה: כיצד הבחירות הקרובות בישראל ישפיעו על אומות העולם באופן כללי ומנקודת מבט של התיקון הפנימי?

תשובה: הבחירות לא ישפיעו בשום צורה. על האנושות בכללות ועל המתרחש עִם עָם ישראל בפרט לא משפיעים הפוליטיקאים, אלא עד כמה עם ישראל הולך בעקבות הייעוד שלו להיות "אור לגויים", לקבל על עצמו את שיטת התיקון ומעביר אותה לאומות העולם.

שאלה: בכנס בלוס אנג'לס נאמר שלספר יש שורש רוחני, ואילו למחשב לא. כיצד זה יתכן שבעולמנו לא יהיה למשהו שורש רוחני?

תשובה: לכל תופעה בעולם שלנו יש את הסיבה שלה בעולמות רוחניים, אבל כשאנחנו מדברים על שורשים רוחניים, אנחנו מתכוונים לעולם התיקון, לעולם האצילות. העולם שלנו הוא תוצאה של שבירה, והרבה דברים בתוכו נוצרו דווקא מהשבירה, ניסיונות לאזן בצורה אגואיסטית את הקלקול הכללי. לאחר התיקון, העולם שלנו יקבל צורה שונה לחלוטין, ולא יהיה יותר צורך בהרבה תופעות שישנן היום.

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest