דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מתי אפשר לומר ש"מעשיי למלך"?

מתי אפשר לומר ש"מעשיי למלך"?

"משכיל שיר ידידות: רחש ליבי דבר טוב, אומר אני מעשיי למלך. יפיפית מבני אדם". (תהילים, מ"ה).

"משכיל" הוא מי שהשיג את מדרגת האמונה והתחבר עם הבורא בידידות.

"רחש ליבי דבר טוב", פירושו, שכל הרצונות שלי מתוקנים להשפעה, שנקראת טוב. לכן אני קובע שזה טוב. ואילו קודם לכן קבעתי שזה רע, כי עוד לא תיקנתי את כל הרצונות שלי באופן שכל ליבי אומר שזה טוב.

במה מתבטא הטוב הזה? – בכך ש"מעשיי למלך". ומובן, שמי שהשיג את זה נקרא "יפיפית מבני אדם". כי זה כל היופי, כשאני מתחבר לשכינה, לאוסף של כל הנשמות, ומגלה שזהו הכלי המיוחד לגילוי הבורא, כלומר, לגילוי תכונת ההשפעה השלמה. ואז אני אומר: "רחש ליבי דבר טוב, אומר אני מעשיי למלך".

שאלה: כתוב שרק מי שהשיג אות אור האמונה יכול לומר: "מעשיי למלך". איך אפשר להגיע לזה בזמן ההכנה?

תשובתי: בזמן ההכנה עדיין אינך יכול לומר שכל מעשיך למלך. וגם אם זה קורה לעיתים רחוקות, זה קורה רק לרגע קט, כשאנחנו מקבלים הארה מלמעלה שמחזיקה אותנו. המצב הזה יכול להימשך כמה שניות או דקות, שבהן האדם יכול לומר שכל מעשיו למלך. זאת התעוררות שניתנה לו מלמעלה.

אבל זה לא תלוי בו. לפעמים נותנים לנו הרגשה כזאת בזמן ההכנה, כדי שנרגיש את ההבדל בין המצב שלנו והמצב הנכון.

ורק כשהאדם משיג את אור האמונה, הוא יכול לומר שכל מעשיו למלך. וגם זה עוד לא הכול, כי אור האמונה רק מחזיק אותו ומאפשר לו לעבוד עם הרצון לקבל שלו. אבל זה עדיין לא "מעשים". מעשה, זה כבר "לקבל על מנת להשפיע", כלומר מעשה בדרגת האהבה, בדרגת כתר, ולא בדרגה של "להשפיע על מנת להשפיע" ("חפץ חסד"), דרגת בינה.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 01.09.2011
ידיעות קודמות בנושא:
הרע הוא חוסר היכולת שלנו להרגיש את הטוב
שתי מלחמות – על הנאמנות ועל החכמה
אמונה שלמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest