בין המוח והלב

שאלה: מה הפירוש "להכהות את שיניו של האגו" בעבודה הרוחנית?

תשובתי: יש לנו ל"ב (32) "שיניים", שהן תכונות ש"טוחנות", מבררות את ה"אוכל", את המילוי. זה כבר קורה אחרי שאנחנו יודעים איזה מילוי אנחנו יכולים לקבל ואיזה מילוי איננו מסוגלים לקבל, כמה אנחנו יכולים לקבל בכוונה על מנת להשפיע, ובאיזו צורה. כלומר, לאחר הבירורים הסופיים שנעשו על ידי ה"שפתיים": מלמעלה ומלמטה, ועל ידי הלשון שנמצאת באמצע (היא נקראת "לשון הקודש"), בקו האמצעי.

כל המבנה שלנו משקף את חלוקת הכוחות שמבררים את הרצונות והמחשבות שלנו. ולכן אנחנו רואים כך את דמות האדם בעולם הזה, הדמות המדומה.

תפקידן המיוחד של ה"שיניים" הוא לברר את אותו המילוי שאנחנו כבר יכולים לקבל בכוונה על מנת להשפיע. על ידי הכאתן זו בזו, הן חותכות ולועסות את הרצון לקבל. הפה נמצא כביכול באמצע בין הלב והמוח והוא זה שמברר ועובד על המחשבות שמגיעות מהמוח והרצונות שמגיעים מהלב. ודרך היחס הנכון ביניהם אנחנו מגלים מה אנחנו יכולים לקבל כאור פנימי, כ"טעמים".

הלב הוא הרצונות שעדיין אינם מבוררים כל צורכם לתיקון. הפה הוא המקום שבו מתבצעים התיקונים. אך המקום המיוחד ביותר הוא הגרון, שנמצא למעלה מהגוף, אך למטה מהראש, כביכול במעבר ביניהם. לכן המילה "גרון" באה מהמילה "גר", שהוא מי שעובר ומצטרף לישראל.

הגרון מסמל את ההבדל בין דרגת ה"מדבר" לדרגת ה"חי". החלק שבעזרתו אני מדבר, הגרון, כביכול מבדיל אותי מהבהמה ועושה ממני אדם. כל המוח, כל הבירורים, כל המחשבות שמגיעות מהמוח, וכן כל הרצונות שמגיעים מהלב – מגיעים בסופו של דבר לגרון, שבו מתרכזת כל מהותו של האדם.

בגרון קיים מנגנון מיוחד, שמנוהל על ידי המוח, שבעזרתו אנחנו מבררים, מדברים, שרים. בכך בעצם אנחנו מבטאים את הדרגה שלנו. כל מה שקיים בלב ובמוח שלנו מתבטא דרך הדיבור, כלומר דרך הגרון, על אף שלא ברור מה כל כך מיוחד שם: איזשהו צינור וכמה מיתרים ושרירים…

אבל זה לא כל כך פשוט כפי שזה נדמה. מנגנון הדיבור הזה צריך להבין את כל מה שיש לנו במוח ובלב שלנו, ולבצע את זה, להביע את זה החוצה. הוא מופעל על ידי "חמישה כנפי ריאה" מלמטה, ולאחר מכן מגיע למעלה, ל"חמשת מבואות הפה" (הלשון, החיך, הגרון, השיניים והשפתיים). זהו מנגנון רוחני מאוד מורכב.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 01.09.2011
ידיעות קודמות בנושא:
שושנה בין החוחים
עם ראש מורם גבוה
להקהות את אשליית השבירה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest