דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משחק מחבואים עם הבורא

משחק מחבואים עם הבורא

מתוך ה"הקדמה לתלמוד עשר הספירות", בעל הסולם, סעיף ק':

"משמיענו הזוהר, שאל יעלה על הדעת, שהשי"ת רוצה להשאר ח"ו, בבחינת השגחה של הסתר פנים מבריותיו, אלא בדומה לאדם, שמסתיר את עצמו, בכונה, כדי שחברו יחפש אחריו וימצאהו – כן השי"ת, בשעה, שנוהג עם בריותיו בהסתר פנים, זה רק משום, שרוצה, שהבריות יבקשו את גילו פניו, ומצאו אותו. באופן, שכל ההסתר, הוא רק הכנה בעלמא, אל גילוי הפנים."

זה ברור לאדם שמסוגל לעמוד מול ההסתר הזה, שמרכֵז את כל תשומת ליבו כדי להשתדל לגלות את הבורא. הבורא כל הזמן נמצא מול האדם, אך ביניהם נמצאת התמונה של העולם המדומה הזה. האדם כביכול רואה ומרגיש כל מיני מקרים של החיים האלה, שמופיעים לפניו וכביכול פועלים לכיוונים שונים. אבל למעשה, לכולם יש מטרה אחת. מצד אחד, לעורר את האדם, ומצד שני, להעמיס עליו בעיות ושאלות קשות שאותן הוא יצטרך לפתור.

באופן דומה אנחנו נוהגים עם ילד, בכך שנותנים לו משחק ואומרים לו לשחק בו, כלומר לפתור איזו בעיה. יוצא, שצריך לתת לו דחיפה קדימה ולשים לפניו מכשול שעליו צריך להתגבר. והרצון הזה להתקדם ולפתור את הבעיה צריך להידלק בתוכו. כלומר צריכים לתת לו דחף קדימה וצריכים לתת לו התנגדות.

הוא לוקח את הדחף שלנו קדימה ואת כוח ההתנגדות, מעבד בתוכו לדחף ולהתנגדות שלו הנכונים, ובאופן כזה מקבל כלים לגלות את החכמה, אם מדובר על העולם הזה, או גילוי של הבורא, אם מדובר על העבודה הרוחנית.

ככל שאנחנו מתקדמים, כך התרגילים נהיים יותר ערמומיים. אי אפשר לומר שהם נהיים קשים יותר, אלא כל הקושי שלהם הוא בעמקות יתר. בכל רגע אנחנו צריכים לזהות את התרגילים האלה במשחק של הבורא איתנו, שמרחיק את עצמו בכך שמזמין בנו רוגז, אכזבה, דחייה מהחברים, דחייה מהעבודה הרוחנית.

בעיקרון, התרגילים האלה שייכים לקבוצה ולדרך הרוחנית, ואילו בחיים הרגילים כמעט ואין תרגילים כאלה. צריכים להבין, שהם עוד יגדלו ויתפשטו. העומק ורצינות האיום שלהם ילכו ויגדלו כל הזמן, ובסופו של דבר, אנחנו נמצא את עצמנו בתחתית של הר גבוה.

כאן הכול תלוי בהכנה שלנו, בערבות ההדדית בינינו, שתעזור לנו כל רגע לזהות את ההזדמנויות שניתנו לנו, בכרוזים, ולהתקדם בצורה נכונה. הפתרון, הוא רק בחיבור. אז האדם יכול לפענח בצורה נכונה כל צעד, כל רגע ולקבל תמיכה, עזרה ויגיע מהר לגילוי הבורא.

מתוך ההכנה לשיעור, 08.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
תרגיל חדש על העלמה חדשה
המשׂחק של הבורא
החיים הם משחק מרתק עם הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest