דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / שיעור הקבלה היומי 08.04.13

שיעור הקבלה היומי 08.04.13

הכנה לשיעור

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו | MP4

חלק א': "כתבי בעל הסולם" (עמ' 665), "אגרות קודש", "אגרת א'"

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו | MP4

חלק ב': "זוהר לעם", פרשת "ואתחנן" (עמ' 29), פסקה 196

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו | MP4

חלק ג': "תלמוד עשר הספירות",  כרך ג'חלק י' (דף תתצ"ט), אור פנימי, אות נ"א

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו | MP4

חלק ד': שיעור בנושא: יום הזכרון לשואה ולגבורה

להורדה: video.gif וידאו | audio.gifאודיו | MP4

קיצור משיעור הקבלה היומי:
[audio:http://files.kabbalahmedia.info/audio/heb_o_rav_2013-04-08_program_lesson-summary.mp3] להורדה: audio.gifאודיו

להלן קטעי המקור שעליהם התבסס שיעור על יום הזכרון לשואה ולגבורה:

1. מה קרה לגרמנים?

"מה קרה לגרמנים, שנחשבו מעמים "כתבי בעלי ציביליזציה היותר נעלים, ופתאום ביום אחד נהפכו ונעשו עם פראי אדם, הגרוע ביותר מין עמים הפרימיטיבים, שכבר היו מעולם. ולא עוד, שהיטלר נבחר על פי רוב?"

בעל הסולם, "כתבי הדור האחרון"

2. נאציזם אינה תולדת גרמניה בלבד

"העולם בטעות חושבים את הנאציזם לתולדת גרמניה בלבד, כי הוא תולדתה של הדמוקרטיה והסוציאליזם, שנשארו בלי דת ונימוס ומשפט השלום. וא"כ כל האומות שוים בזה ואין תקוה כלל שהנאצים יגוועו עם הנצחון של "כתבי בעלי הברית, כי מחר יקבלו האנגלוסאקסים את הנאציזם, שהרי גם הם נמצאים בעולמם של דמוקרטים ונאציסטים".

בעל הסולם, "כתבי הדור האחרון"

3. כוחה של תעמולה

"טעות גדול לומר שעל ידי החינוך ודעת הצבור אפשר להפך טבע ההמון ולעשותם אלטרואיסטים, כי החינוך אינו מסוגל לעשות יותר מדעת הצבור, דהיינו שדעת הצבור תכבד את האלטרואיסטים ותבזה את האגואיסטים, וכל זמן שדעת הצבור תעמוד ותשמור על האלטרואיזם באמצעי הכבוד והבזיון, יועיל החינוך. אבל אם יבא זמן, ואיזה נואם מנוסה ומוצלח ינאום יום יום להיפך מדעת הצבור, בלי ספק שיוכל לשנות דעת הצבור כפי רצונו.
וכבר יש לנו נסיון מר כזה בהיסטוריה, איך אותו רשע יימח שמו, הפך עם מחונך היטב כמו הגרמנים, ועשה אותם לחיות טרף, ע"י דרשותיו יום יום. אשר אז פקע ונעלם כמו שלפוחית בורית, כל חינוכם מכמה מאות שנים. והיה זה, מפני שנשתנה דעת הצבור, ואין עוד לחינוך על מה לסמוך. כי אין החינוך יכול להתקיים בלי תמיכה של דעת הצבור".

בעל הסולם, "כתבי הדור האחרון"

4. למה ישראל שנואים מכל האומות

"עובדה היא שישראל שנואים מכל האומות אם מטעם דת, אם מטעם גזע, אם מטעם קפיטליזם, אם מטעם קומוניזם, אם מטעם קוסמופוליטים וכו'. כי השנאה קודמת לכל הטעמים, אלא שכל אחד פותר שנאתו לפי הפסיכולוגיה שלו. ולא יועיל שום עצה לזה אלא להביא קומוניזם אלטרואיסטי בין לאומי דת ההשפעה בין כל הגויים. ועל ישראל מוטל לקבל הקומוניזם האלטרואיסטי הבין לאומי תחילה לכל האומות ולהיות סמל להראות הטוב והיופי שבמשטר הזה".

בעל הסולם, "כתבי הדור האחרון"

5. אויבי ישראל מעוררים לגאולה

"ואם גם הרגשה אנושית לאומית וטבעית ורצון של חיי לאום בכבוד גם הם אפסו, אם אי אפשר לתקוע בשופר כשר לגאולה באים אויבי ישראל עמלק… היטלר וכו' ותוקעים באזנינו ומעוררים לגאולה. גם לאומיות זו של השוט, של "צרת היהודים", גם בה יש מן הגאולה, אולם על שופר זה אין לברך".

מאמרי הראי"ה

6. "ובדור כזה, כל "כתבי בעלי החורבן שבאומות העולם, מרימים ראש, ורוצים בעיקר להשמיד ולהרג את בני ישראל, דהיינו כמ"ש ז"ל (יבמות ס"ג): "אין פורענות באה לעולם, אלא בשביל ישראל". דהיינו, כמ"ש בתיקונים הנ"ל, שהם גורמים, עניות וחרב ושוד והריגות והשמדות, בעולם כולו.
ואחר שבעונותנו הרבים, נעשינו עדי ראיה, לכל האמור בתיקונים הנ"ל. ולא עוד, אלא שמדת הדין, פגעה דוקא בהטובים שבנו, כמ"ש ז"ל (ב"ק ס'): "ואינה מתחלת, אלא מן הצדיקים תחילה". ומכל הפאר, שהיה לכלל ישראל, בארצות פולין וליטא וכו', לא נשאר לנו, אלא השרידים שבארצנו הקדושה.
הנה מעתה, מוטל רק עלינו, שארית הפליטה, לתקן את המעוות החמור הזה. וכל אחד ואחד מאתנו, שרידי הפליטה: יקבל על עצמו, בכל נפשו ומאודו, להגביר מכאן ואילך, את פנימיות התורה, וליתן לה את מקומה הראוי, כחשיבותה על מעלת חיצוניות התורה.
ואז יזכה, כל אחד ואחד מאתנו, להגביר מעלת פנימיותו עצמו, דהיינו בחינת "ישראל" שבו, שהיא צרכי הנפש, על בחינת חיצוניותו עצמו, שהיא בחינת "אוה"ע" שבו, שהיא צרכי הגוף.
ויגיע כח הזה, גם על כלל ישראל כולו, עד ש"עמי הארצות" שבנו, יכירו וידעו את השבח והמעלה של גדולי ישראל עליהם, וישמעו להם, ויצייתו להם.
וכן פנימיות אוה"ע, שהם חסידי אומות העולם, יתגברו ויכניעו את החיצוניות שלהם, שהם "כתבי בעלי החורבן.
וכן פנימיות העולם, שהם ישראל, יתגברו בכל שבחם ומעלתם, על חיצוניות העולם, שהם האומות. ואז, כל אוה"ע, יכירו ויודו, במעלת ישראל עליהם".

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", אות ע"א

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest