דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הלב הבוער של הקבוצה

הלב הבוער של הקבוצה

מתוך מאמר של הרב"ש, "לעולם ימכור אדם קורות ביתו":

"אלא אני באמת רוצה באהבת חברים. ולכן הייתי מעונין בחברה זו שנתייסדה, בכדי שאני אראה, שכל אחד ואחד עוסק באהבת הזולת, שע"י זה כח הקטן שלי, שיש לי באהבת הזולת, יתרבה ויתגדל ע"י זה, ויהיה לי כח לעבוד באהבת הזולת, בכח יותר גדול מכפי שיש לי כח עצמי.

ועל זה באה התשובה, אם חברה שנתייסדה על אנשים מסוימים, ובעת שהתאספו, בטח היה מי שהוא, שרצה אז ליסוד את החבורא זו דוקא, בטח היה מברר אנשים אלו, שהם מתאימים לזה. היינו שיש בכל אחד מהם ניצוצין של אהבת הזולת. אלא שהניצוץ לא היה יכול להדליק את אור האהבה, שיאיר בכל פרט.לכן הסכימו אז, שע"י התחברותם יחד אז, מכל הניצוצין ביחד יעשה שלהבת אחת גדולה."

קבוצה, זה לא סתם אוסף של אנשים שהתאספו כדי ללמוד יחד כמו באיזה קורס. האסיפה הזו מתחילה להיקרא "קבוצה קבלית" מאותו הרגע שהאנשים האלה ירגישו צורך אמיתי בחיבור פנימי, כדי לגלות בתוכו את הבורא ובזה לעשות לו נחת רוח.

כאשר כל התנאים האלה מתקיימים, אפילו בצורה הראשונה וההתחלתית ביותר שלה, אז אפשר לומר שנוצר מקום, זמן, תנאים, ללידת הקבוצה. כל אחד שמחליט שהדבר העיקרי שנחוץ לו בחיים האלה זו הדאגה לכזה חיבור פנימי עם עוד כמה אנשים, כדי למצוא בתוך החיבור הזה את הגילוי של הבורא, הוא נקרא "חבר" הקבוצה.

החובה שלנו היא כל פעם לבדוק, האם אנחנו תואמים לתנאים האלה. אם לא, אם האדם לא מתאים לתנאים האלה, ויוצא מתחת לשליטת הקבוצה, אז הוא מייד חוזר למצב של דרגת "חי". אבל מי שמחזיק את עצמו בקשר עם האחרים כדי לבטל את עצמו, להגיע ולגרום לחיבור ובתוכו לגלות את הכוח העליון, הכוח של ההשפעה והאהבה הכללית, הוא נמצא בקבוצה, באותם הרגעים בהם הוא מצליח לעשות את זה.

בסופו של דבר, המאמצים המשותפים של החברים מביאים לגילוי המערכת, שנקראת "נשמה". הם בונים ביניהם מערכת רוחנית של עשר ספירות, "אור ישר" ו"אור חוזר", "ג' קווים" וכולי. כל הפריטים של העולמות העליונים שאנחנו לומדים ב"תלמוד עשר הספירות", יתגלו בקשר בינינו כמרכיבים של מערכת הנשמה.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, "לעולם ימכור אדם קורות ביתו" 07.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
"לעולם ימכור אדם קורות ביתו"
מה זה "קבוצה"?
מניצוצות קטנים – לאור ההשפעה הבלתי מוגבל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest