דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האלטרנטיבה היהודית של המאה ה-21

האלטרנטיבה היהודית של המאה ה-21

שאלה: האם ניתן לומר שהמקור של האנטישמיות הוא השנאה לאיחוד?

תשובתי: לא. אם היהודים היו מפגינים ו"מקרינים" איחוד, אם הם היו מסבירים אותו, אם הם היו מדברים על ייעודם, על מה שהם נועדו לתת לעולם בקול רם, היחס אליהם היה אחר לחלוטין.

פעם, בימי אברהם, יצחק ויעקב, העם היהודי היה "מצטיין" בהתקדמות הרוחנית. אך לצורך צעדיו הבאים הוא היה צריך לגלות בשביל עצמו את "מצרים", את "פרעה", כלומר את הרגשת הירידה, שבהמשך היה ניתן לתקן על מנת לעלות לדרגת בית ראשון.

אולם, גם על הדרגה הזאת הוא לא הצליח לשמור – החלו מאבקים פנימיים שהביאו לגלות בבל. לאחר מכן הייתה דרגה חדשה של איחוד וגילוי ועלייה לבית שני. ולאחר מכן, "שנאת חינם" הורידה את העם לגלות האחרונה.

כל הירידות האלו בדרך היו הכרחיות, והתוצאות של הירידה האחרונה התמזגו לכדי תקופה "לטנטית" עם מידה מסוימת של ייסורים שלא הפסיקו עד תקופת האר"י.

מאותו הזמן החלה בעולם הפריחה מחדש – בעיקר באירופה, הרנסנס, ההשכלה, שחרור העבדים החלקי…

אבל כל אותו הזמן, העם היהודי לא מיהר להיתקן. על כך כתב עוד חיים ויטאל, תלמידו של האר"י. לא ניתן היה לעורר את היהודים, הם המשיכו להיות שקועים בתוך הקיום שאליו הם התרגלו.

לקראת תחילת המאה ה- 20 המצב התחיל להתחמם. הרי חלקים שלמים של אומות העולם נמצאו בשבירה רצינית מאוד ולא ידעו לאיזה כיוון להתפתח בהמשך.

למעשה, אם היהודים היו מגלים בפועל את שיטת התיקון באותם הזמנים, עוד לפני מלחמת העולם השנייה, הם היו יכולים למנוע אותה. באופן תיאורטי ניתן להגיע ל"הכרת הרע" הדרוש, דבר שמועיל בהרבה מאשר מותם של עשרות מיליוני בני אדם. התיקון הרוחני בדרגה העליונה יותר היה עובד בצורה שונה לחלוטין. שם אפילו ההבנה הקטנה ביותר עולה בזעזועים גשמיים עצומים.

והנה הגיעה המאה ה-21. האם העם היהודי מקיים את התיקונים המשלימים את תוכנית הבריאה עד לדרגה הדרושה? הרי בחוסר הפעולה שלו הוא יכול להתדרדר לכישלון מוחלט והוא שוב יצטרך לרדת לגלות. וכאן נשאלת שאלה נוספת: מי יקבל אותו הפעם? בזמני השואה אף אחד לא רצה לקבל את הפליטים היהודיים. וכל זה בהתאם למערכת העליונה שאין לאן לברוח ממנה.

פעם, בימי הביניים, היו בכוונה מזמינים את היהודים, היו מבינים שזה ישרת את ההתפתחות. אולם מימי האר"י לאף אחד אין צורך בהם. הרי העולם צריך מהיהודים לגמרי לא את מה שהם מציעים – העולם זקוק לשיטת התיקון ולא למערכת בנקאית ותעשייה כמו שפעם. האם העָם היהודי מוכן לתת לעמים את מה שהם באמת זקוקים לו כיום?

מתוך שיעור בנושא "יום הזיכרון לשואה ולגבורה", 08.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
השואה: הסיבות והכוחות המניעים
חשבון שלא שולם
עידן הבחירה החופשית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest