דף הבית / משבר עולמי / משחק לפי חוקים של טוב לב

משחק לפי חוקים של טוב לב

מיכאל לייטמן

שאלה: בהתבסס על עקרון של משחק, מה ניתן לייעץ לאנושות כדי לשפר את מערכת היחסים ההדדיים, שבה כולם נמצאים?

תשובתי: היום בתקופת המשבר כולם חייבים להשתתף במשחק של השפעה זה לזה. ניתן לכנות זאת, יחסים טובים זה לזה על פי הכלל "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך".

זהו אחד משלבי ההתפתחות: תתחשב באנשים האחרים, כי הרי כולנו יחד נמצאים באותה הסירה, תתחבר אליהם ביחסים טובי לב כמו עם שכנים. אני לא מתגרה בך, ואתה לא מתגרה בי, אני לא מרמה אותך ואתה לא גונב ממני. אם חסר לי משהו, אז אני מבקש ממך, אם אתה צריך משהו אתה פונה אלי. כך אנחנו חיים כשכנים טובים. אף אחד לא חייב שום דבר לשני – אנחנו פשוט שומרים על הדדיות, על קשרים ועל שיתוף פעולה.

הקיום של ידידות ושלום זה השלב הראשון.

אחר כך תופיע האפשרות לפתח את המצב הזה, להרחיב את ההסבר. כאשר בני האדם יכנסו בהדרגה לשלב זה, הם יתרגלו למחשבה, שהיציאה מהמשבר תלויה רק בצורת הקשר שבין בני האדם!

אם האדם יידע, שאת כל הנחוץ לו: כסף, חופש, בריאות, בטחון, הוא יכול לקבל על חשבון הקשר הכללי ההדדי, אז ירצה להתחבר. כי הרי הוא רוצה לחיות, רוצה שלמשפחתו לא יחסר כלום, ולכן יהיה מוכן להתחבר.

השלב הבא יגיע כאשר בני האדם יתחילו לראות תוצאות חיוביות מהקשר ביניהם ויתחילו להעריך אותו. אז הם יתעוררו לראות, שהקשר הזה מסוגל לספק לא רק חיים גשמיים טובים ומאושרים, ויתחילו להרגיש, שמסתתר כאן הרבה יותר מכך, ויגלו אז את השלב הבא. הרי כל מדרגה חדשה נכללת בתוך המדרגה הקודמת.

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד להוציא עצמי מהביצה?
איך לחבר את 7 מיליארד חלקי הכלי השבור?
המשבר הוא גילוי השבירה
ידיעות נוספות במדור: משבר עולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest