דף הבית / משבר עולמי / מקור המשבר – בתוכנו

מקור המשבר – בתוכנו

בשנים האחרונות, אני חבר ב Club of Budapest, אשר נוסד כהמשכו של ה – Club of Rome. מדובר בפורום המאגד מדענים והוגי דעות בולטים מרחבי העולם, שהוקם מתוך דאגה לבעיות הכלל עולמיות המסכנות את המשך קיום המין האנושי.

בזמנו, כתב מייסדו של ה – Club of Rome, אאורליו פקסיי, שבעייתה של האנושות בשלב הנוכחי של המשבר המתקרב, היא בשינוי מודעות האדם.

העולם משתנה ואנחנו לא. לכן, מקור המשבר – בתוכנו ולא מחוץ לנו.

מה דעתכם?

2 comments

  1. כמו שהרב הזכיר מספר פעמים, האדם בכוחות עצמו לא מסוגל לבצע שינויים. גם לא בסיוע מאה פסיכולוגים,או קוסמים למיניהם.אף לא לאחר עבודה של שנים בנסיון לשנות,כדי להטיב את חייו.אנשים מודעים היום,בכל העולם,לשינויים הקשים שמקשים על חיי האדם. החל מפגעי טבע ועד מעשה עוולה מזעזעים.למרות כל זאת התחושה הכללית שזה למעלה מכוחנו לשנות.גם כשקשה, האדם מעדיף את המוכר, זה יותר בטוח עבורו.כל שינוי מהווה זעזוע ומצריך אנרגיה רבה ותמיכה חברתית שתיצור לחץ לכיוון מסויים. בקיצור,אני חושבת שכדי ליצור שינוי במודעות האדם,יש צורך בהפצה כלל עולמית של חוכמת הקבלה.הפצה מאסיבית זו תיצור 'אקלים'נכון ומעודד עבור ישראל(הנמצאים בפיגור)וכן תעזור לכלל האנושות למצוא את 'כוכב הצפון'.

  2. מיכאל לייטמן

    על האדם לא מוטל לתקן את עצמו, זה לא בכוחותינו – כי אנו נמצאים בטבע האגואסיטי שלנו, ואין לנו שום כוח כנגד זה לתקן את עצמנו.
    אלא, מתוך כל מאורעות החיים שמביאים אותנו לחכמת הקבלה, עלינו להכיר בטבע שלנו כרע, שעושה לנו רע, ולרצות להתעלות ממנו.
    את הרצון הזה לעלות מעל הטבע האגואיסטי יביא לנו הכוח העליון (ראו הקדמה לתע"ס מאת בעל הסולם, אות קנ"ה) ואז הוא ישנה אותנו וייצור בנו טבע שני של נתינה ואהבה.
    אדם שחושב שהוא צריך לתקן את עצמו ואת העולם, ודאי שהוא נמצא בחוסר אונים ולא יודע איך לתקן, אבל כשהוא נזכר שזה נעשה על ידי הכוח העליון אז התהליך כבר לא קשה, כי האדם עצמו צריך רק לרצות.
    לכן אסור לנו לשכוח שלא אנחנו מתקנים את עצמנו ואת העולם, אלא תפקינו הוא רק להשיג רצון לתיקון.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest