דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק ב'

מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק ב'

idra_raba_100_wp.gif

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים, ואני מבטיח לענות עליהן (ההערות בסוגריים הן שלי – מ.ל.).

על מה סובבת חכמת הקבלה?

"רצוני לברר איזה דברים, פשוטים לכאורה (כפי שנדמה לאדם), כלומר, אשר ידי הכול ממשמשות בהם, והרבה דיו נשפכה בכדי לבררם (בכל דור ודור). ובכל זאת, עדיין לא הגענו בהם לידי ידיעה ברורה ומספקת.

א': מה מהותנו?

ב': מה תפקידנו, בשלשלת המציאות הארוכה, שאנו טבעות קטנות הימנה?

ג': הנה, כשאנו מסתכלים על עצמנו, (יצורים) אנו מרגישים את עצמנו, מקולקלים ושפלים, עד שאין כמונו לגנות. וכשאנו מסתכלים על הפועל, שעשה אותנו (הבורא הטוב המוחלט, כפי שמעידים אלה שמגלים אותו בעצמם), הרי אנו מחויבים להימצא ברום המעלות, שאין כמוהו לשבח, כי הכרח הוא, שמפועל השלם, תצאנה פעולות שלמות (איכות ותוצאה של הפעולה מצביעים על טיבו של הפועל).

ד': לפי שהשכל מחייב, הלא הוא ית' הטוב ומטיב, שאין למעלה הימנו ית' (אם הוא כולל בתוכו את הכול והוא המקור של החיים אז הוא חייב להיות שלם). ואיך (במקרה זה) ברא מלכתחילה, כל כך הרבה בריות, שתתענינה ותתייסרנה (כולן בלי יוצאת מן הכלל) בכל ימי היותן? והלא מדרך הטוב, להיטיב, ועכ"פ, לא להרע כל כך (את הקיום שלהן).

ה': איך אפשר, שמהנצחי, שאין לו ראשית ואין לו תכלית, תימשכנה בריות הוות וכלות ונפסדות? (האם בריאת נברא סופי מצביע על תכונת הסופיות בבורא? – מ.ל.)".

בעל הסולם, הקדמה לספר הזוהר, א'

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק א'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest