דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תעזרו לי ומחר אעזור לכם!

תעזרו לי ומחר אעזור לכם!

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165_70.jpg

שאלה: האם אדם שיש לו כוונות נכונות, יכול להשפיע על קבוצה שלמה שקוראת בספר הזוהר ללא שום כוונה?

תשובתי: בזמן הקריאה בספר הזוהר, אנחנו משתוקקים להתאחד כולנו יחד, כדי שלא יהיה שום הבדל בין תלמיד ותיק ותלמיד המתחיל ביותר, קטן וגדול, כולם מתקבצים לקבוצה אחת. קבוצה זה רק כאשר כולם שווים!

כל אחד מאיתנו יכול להישאר במצבו: מישהו רק עכשיו הגיע ועדיין אינו מבין לאן הגיע. וישנם כאלה שכבר לומדים זמן רב, ובהם כבר החלה להיווצר תמונה מסוימת מהקריאה בספר הזוהר, אך גם הם עוברים מצבים שונים. קיימת אפשרות שהיום האדם מרגיש את עצמו ערני במיוחד ובהשראה, ולפעמים קורה שהוא בכלל אינו מסוגל להתחבר, ונמצא ב-"חוסר הכרה". עוד אתמול הוא הבין הכול כל כך טוב, והיום מחשבותיו מתפזרות.

הכול תלוי בהרבה אנשים (במָסָה), אשר לומדים יחד, עד כמה הם במאמצים משותפים מבררים את המטרה ומסוגלים להרגיש שכוללים בתוכם את כולם. יוצא, שאלה שהיום מרגישים את עצמם בצורה חדה, עוזרים לאלה שהיום "מתים". ומזה, גם אלה וגם אלה, מרוויחים. הרי אותו אחד שמרגיש עכשיו השראה והתרוממות, חסר לו הכוח של הרצון האגואיסטי (עביות), אך הוא מקבל אותו מאלה שנמצאים כעת במצב של מיתה. ולהיפך!

הנה כך, בכך שעוזרים זה לזה, יש לנו אפשרות להתקדם כולם יחד בשיתוף, כשבאותו הזמן יש לנו בקבוצה גם השראה והתרוממות וגם עביות גדולים! וכאשר אנחנו מחברים את שני הדברים, זה פועל ומביא תוצאות. ואם היום היו נשארים ללמוד רק אלה שההשראה בוערת בהם, ואלו המרגישים את עצמם כמתים היו נשארים לישון בבית במיטתם, לא היינו מרוויחים דבר. היה חסר לנו את הכוח של הרצון האגואיסטי להתקדמות.

על ידי ההשתוקקות הגדולה שלך, אתה מושך את המאור המחזיר למוטב, בוער ברצון שלך לקבלו, והוא מגיע אך לאן הוא יכנס?! היכן בך נמצא הרצון האגואיסטי שעליו הוא יכול להשפיע? אך כאשר לידך יושבים עוד כמה חברים, כאלו "שמתו" לגמרי, האור פועל עליהם ומחזירם לחיים! ולמחרת אתם תתחלפו במקומות והכול יהיה להיפך. איננו תופסים איזה פטנט מיוחד וייחודי נמצא בקבוצה. בלעדיה ההתפתחות הרוחנית היא בלתי אפשרית לחלוטין!

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 16.07.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest