דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / מות הגוף וחיי הנשמה

מות הגוף וחיי הנשמה

laitman_2009-04_9136_70.jpg

שאלה: אותו האור שבני האדם רואים בזמן המוות הקליני, המושך והנותן תחושת רוגע, האם יש לו שייכות ל"אור המקיף"?

תשובתי: רגשות אלה בזמן מוות קליני, אלה הן תופעות פסיכולוגיות נטו. אני בעצמי הייתי במצב כזה של מוות קליני במשך שבוע ויודע מה זאת ההרגשה הזאת. זוהי תגובה פיזיולוגית של הגוף.

האם גוף בהמי בפטירתו, יקבל פתאום אור? רק בגלל שהוא מת? האם המוות של הגוף הפיזי הוא תיקון? כפי שהוא היה בהמה בזמן שחי, כך הוא גם נשאר לאחר המוות. האם זה משפיע בצורה כלשהי על הנשמה? – על הנשמה משפיע רק התיקון שלה. אם היא סתם כך עוזבת את הגוף, ללא עבודה רוחנית, אז מדוע מגיע לה אור? זו תהיה בושה, "לחם ביזיון".

אם אתה תשׂיג את העולם העליון, רק על חשבון פעולת הכוח העליון המעביר אותך דרך לידה ומוות גשמיים, אז היכן הבחירה החופשית שלך, המאמץ האישי שלך? אם אני לא אֵצור בעצמי בתוכי כלי להרגשת העליון, כיצד אני יכול להרגיש את העליון הזה?!

איננו מקבלים דבר בעקבות המוות של הגוף, כפי שהגוף בחייו היה בהמה, כך הוא גם מת. נשאר רשימו רוחני, אך אם האדם לא יישׂם אותו, הוא שוב נולד לגוף הגשמי, עם הרשימו הישן. בגוף הפיזי, בבשר, אין שום דבר רוחני, שום קדושה. אנו מתייחסים בכבוד לגוף המת, מאחר והוא מסמל עבורנו את הנשמה.

בפעולות העולם הזה אנחנו מנסים לדמות פעולות רוחניות עליונות, כהשתקפות שלהן, לכן קיימים אצלנו מנהגים מסוג זה. אך אם היינו מקיימים את אותו הדבר בכוחות של הנשמה שלנו, היינו מבצעים תיקונים אמיתיים. בעל הסולם אמר שבכלל לא מעניין אותו, היכן יקברו את שׂק העצמות שלו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "תורת הקבלה ומהותה", 16.07.2010

One comment

  1. How can you explain that the people who died a clinic death speak with the light through toughts and see their life story from birth to the moment they got out from their bodies? Some of them said that the light asked them if they kept the torah and if they have something to bring with them and they also see their love ones and others who died before them. Blind people who were blind from birth, describe everything they saw when they were dead, how is it possible. Some people even saw hell and describe some of the things that happens there. You said you also had this experince, what did you experince? And there was a man who was killed by an Arab with a knife in his heart for 3 times and he told the story and when he came back he had a new heart and he couldn't see any scars from the knife or there was another man who had a teribble accident and he wasn't cut in half because of the TSITSIT. How can we understand that? How can it be only phisiologia? They also say that they see their bodies from up, so it must be the spiritul part who have this experience.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest