דף הבית / המשבר ופתרונו / המפתח האוניברסלי להצלחה בחיים

המפתח האוניברסלי להצלחה בחיים

בעולם של היום אנו מגלים שהטבע מחייב אותנו להיות בקשר זה עם זה. ואם עדיין אפשרי לנסות לברוח מהחובות המשפחתיים, אנחנו לא יכולים להסתתר מחיי החברה, מכל האנושות. הרי כולנו תלויים זה בזה. פעם האנשים היו בצורה מאוד מבודדת ולא היו בקיאים במה שקורה ביבשות אחרות ובתרבויות אחרות. היום הכול נעשה אחיד, התרבות, אורח החיים.

החוקים הסביבתיים, חוקי החברה האנושית וחוקי הטבע באופן כללי, מתגלים לנו כגלובליים, אינטגרליים, הם כוללים את כולנו ומחברים אותנו למערכת אחת. זה כבר לא תלוי ברצון שלנו, זאת הדרישה של האבולוציה.

מצאנו את עצמנו בעולם עגול, והבעיה היא שבגלל הטבע האגואיסטי של האדם, הוא אינו מוכן לכך. כיצד אנו יכולים לעזור לאדם ליצור קשרים ידידותיים יותר עם העולם החדש, להבין אותו, להשתמש בו בצורה נכונה ולהצליח?

הרי, אנחנו רואים שאנחנו הופכים להיות פחות ופחות מוצלחים, ובמקום לשפר את חיינו אנחנו נכנסים למשבר גלובלי שמאיים שהוא לא יסתיים לעולם. האנושות הענקית, החזקה והמפותחת נראית כמו ילד קטן מפוחד שהלך לאיבוד ולא יודע לאן ללכת. וכל זה קורה בגלל חוסר הקשר הנכון של האדם עם הסביבה, חוסר ההבנה של הטבע מצידנו. והכול בגלל חוסר הרגישות שלנו שמסיבה זו אנחנו אפילו לא מנסים להבין את הטבע.

הטבע, זה כל החוקים שבתוכם אנחנו קיימים, שינויי האקלים, מזג האוויר, שינויים של החברה האנושית. בעולם מלא שפע יש ילדים רעבים, וכל זה בגלל חוסר הקשר בינינו. אנחנו אפילו לא מסוגלים לחלק את עודפי המזון שמבוזבזים.

איפה האדם יכול ללמוד כיצד לבנות את הקשר הנכון כדי ליצור את מערכת היחסים בינינו? עד שנגיע לקרב גדול? כיצד למצוא את האיזון בחברה האנושית, האיזון עם הטבע, שאליו אנחנו חייבים להגיע אם ברצוננו לשרוד? – ניתן ללמוד זאת בחיי המשפחה.

אם האדם יכול לפתח את הרגישות בתא המשפחתי שלו, את ההבנה, את היחס והגישה הנכונה לבת/בן הזוג, בכך הוא ירכוש רגשות חדשים, הגדרות, גישה להבנה של החברה והטבע באופן כללי. הוא יוכל לחבר את כל זה לדבר אחד ולהתקיים בהרמוניה עם כולם.

לכן אנחנו צריכים לעבור את התהליך של בניית היחס למשפחה, ולאחר מכן לחברה יותר רחבה, ואז לכל האנושות והטבע כולו. ואז לא ניתן לבחור אם לחיות במשפחה או לא, לחיות עם בן זוג זה או אחר, עם או בלי ילדים. זו הבעיה של כל האנושות. כל המחקרים מראים שהיחסים בינינו זו הבעיה העיקרית שיש לפתור.

אם אני אלמד להתייחס כראוי לבת הזוג שלי, במערכת הקרובה ביותר אליי, בכך אני מבטיח לעצמי את הגישה הנכונה לכל החיים, לכל העולם. כך הקשר המשפחתי מלמד אותי להצלחה בכל התחומים ומהווה מפתח לכל סוג של הצלחה.

והטבע בנוי בצורה כזאת שאני לא יכול להשיג את אותה התוצאה במערכות יחסים עם חבריי בדייג או בשתייה משותפת, זו צריכה להיות דווקא מערכת יחסים עם בן או בת הזוג. רק במשפחה אני יכול לברר את כל "הפינות החדות" והניואנסים העדינים של התכונות הנעימות והלא נעימות של האופי שלי ותפיסת עולמי. לכן בת זוג נקראת "עזר כנגדו" – אם אני לא רואה אותה מולי, אני לא יכול להשתמש בעזרתה בבנייה עצמית.

אם אתה רוצה לעצב את עצמך כדי שתוכל להבין את העולם ולהצליח בגדול, אתה צריך ליצור לשם כך את הכלים בחיי המשפחה. לכן, גבר לא נשוי אינו מתאים לתפקידי ניהול, הוא לא מסוגל לבנות את הקשר הנכון עם העולם. מסיבה זו, לעתים קרובות מועמד לתפקיד אחראי חייב להיות נשוי.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 40, 25.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
משפחה: איחוד פותר את כל הבעיות
בן זוג כ"עזר כנגדו"
המתאם של היחסים המשפחתיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest