דף הבית / המשבר ופתרונו / מלכודת, והיציאה ממנה

מלכודת, והיציאה ממנה

ידיעה: אנחנו קולטים מידע חדש רק אם הוא לא מאיים על השקפת העולם שלנו. עובדות שליליות שמובאות לתשומת ליבם של תומכי המשטר הנוכחי אינן מתקבלות על דעתם ואינן משנות את ההשקפות שלהם. עקב תכונות מסוג זה של התודעה שלנו, גם אמצעי התקשורת העצמאיים והאינטרנט אינם פותרים את הבעיה.

אנשים תופסים מידע שאינו מהווה איום עבור תפיסת העולם שלהם ומסננים את כל השאר. להכיר במבוי הסתום של הדרך שנבחרה על ידי הפוליטיקאים והעמים הוא דבר מאוד קשה, מכיוון שהשינוי במסלול מערער את המערכת של השקפת העולם הקיימת.

אחרי שמודעים לכך שהמדיניות הפוליטית שבחרו בה אינה מובילה לתוצאות הצפויות, המדינות לעיתים קרובות לא מחליפות אותה, אלא להיפך, מגבירות את עוצמת המימוש של התוכנית המקורית, ובכך מחמירות את המצב הכלכלי במדינה וגורמות להקשחת המדיניות הפוליטית הלא נכונה. המלכודת הנפשית מכניסה את המדיניות למעגל קסמים.

התייחסותי: ניתן לקבל את המסלול ההפוך ואת ההחלטה הנכונה רק אם שוקלים זאת בצורה אובייקטיבית, וזה אפשרי רק בזמן סדנה שמאורגנת לפי עקרונות החינוך האינטגרלי, במעגל של שווים המבטלים את עצמם, המוכנים לחיבור מלא על מנת לגלות בו את האיחוד (הכוח העליון), על מנת להתאחד עימו באמצעות השתוות הצורה (השפעה הדדית) כדי ליצור בו תענוג.

ידיעות קודמות בנושא:
סוף עידן המידע
תפיסה בלתי מוגבלת של מידע
על ידי מה למדוד את המעשים הטובים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest