עבדים של אהבה

התלות של "הפרצוף העליון" ב"פרצוף התחתון" היא יותר גרועה מעבדות. ישנה תלות על ידי הכוח הרע, המחייב, השליטה הזרה. אבל יכולה להיות עבדות גם על ידי הכוח המחייה הטוב, כאשר העליון אוהב את התחתון.

ואז הוא מסוּר לתחתון בגלל האהבה שלו ויעשה כל מה שהתחתון יבקש, ודאי, רק אם זה לטובת התחתון. הוא כל הזמן יהיה בהמתנה כדי לדעת במה לעזור לתחתון. זו כאילו עבדות בצורה ההפוכה.

העליון לא יכול לגרום שום נזק לתחתון. אבל עד שאנחנו לא נתחיל לבקש, להעלות מ"ן, כלומר נעלה את האח"פ דעליון, אז העליון אף פעם לא יעלה בעצמו את האח"פ שלו. הוא רק ימתין.

זה נקרא "צער השכינה", כאשר מלכות דאצילות מאוד משתוקקת להעלות את האח"פ שלה ומחכה לתפילה שלנו. אבל היא בעצמה לא יכולה להעלות אותו, אלא רק לפי דרישה, לפי ההתעוררות מצד התחתונים, כלומר מצד הניצוצין (ג"ע) שנמצאים בעולמות בי"ע ומעוררים את האח"פ דאצילות שנפולים בתוך עולמות בי"ע.

העליון נמצא אצלנו בעבדות, כמו הורה אצל ילדיו האהובים. כלומר האהבה מכניסה אותנו לעבדות, כמו גם השנאה. רק שהאהבה מכניסה את העליון לעבדות, את מי שאוהב, ואילו השנאה הופכת את התחתון לעבד, את מי ששונאים.

כלומר, אם העליון שונא, אז התחתון הופך לעבד שלו, ואם העליון אוהב, אז הוא בעצמו נמצא בעבדות.

שאלה: באיזה מקרה העליון עונה לתפילתו של התחתון?

תשובתי: העליון עונה לתפילתם של התחתונים בתנאי שהם מוכנים לוותר על עצמם למען החיבור ומבקשים מהעליון כוח שיחבר ביניהם ל"פרצוף" אחד. העליון מממש את החיבור שלהם ונוצר "פרצוף" משותף שבתוכו כבר מתגלה האור.

כלומר, כדי לקבל עזרה מהעליון אתה צריך לרצות להתחבר עם האחרים ל"פרצוף" אחד, לא שלך אישי, אלא ששייך לכולם, והוא ייקרא "מלכות". זו נקראת "תפילת רבים".

מתוך ההכנה לשיעור, 08.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כמה שנים אני מבקש, אבל אין תשובה
רוצה להתחבר עם העליון? – תעורר את התחתון
חיבור בהשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest