דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מלחמה באגואיזם עם חרב מקרטון

מלחמה באגואיזם עם חרב מקרטון

שאלה: מדוע עולם הניקודים נשבר?

תשובתי: עולם הניקודים עשה חישוב שגוי. הוא חשב שיוכל לקבל "בכוונה על מנת להשפיע" את כל אור אין סוף של גמר התיקון, אך לא היה יכול ופתאום התחיל ליהנות למען עצמו. הוא אפילו לא ידע שקיימים בו כאלה רצונות עמוקים, וכנגדם כזה אור גבוה, כאלה תענוגים עצומים.

הרב"ש נתן בתור דוגמה את הסיפור על האדם שמגיע לחתונה וחושב שיוכל לשׂמח את החתן והכלה, לחגוג ולרקוד עם שאר האורחים. אך כוסית אחר כוסית, הוא מאבד בהדרגה את ראשו ומתחיל לעשות רעש ליד השולחן. עד שמוציאים אותו משם ומביאים אותו לביתו, מעבירים אותו לאשתו, ועכשיו אף אחד אינו רוצה להזמינו אותו לחתונות. עכשיו עליו לעשות תיקון ולשלוט בעצמו: איך הוא יכול לבוא לחגיגה, לשתות רק קצת כדי לכבד את בעל הבית, ובשום פנים ואופן לא לעבור את המכסה…הנה, גם עם עולם הניקודים התרחש סיפור דומה.

אך כל זה לא התרחש סתם כך ללא סיבה. עולם הניקודים נשבר כדי לגלות לנברא, מיהו ביחס לבורא. כי הרי כל הגילויים שהתרחשו עד השבירה, היו כאילו לא אמיתיים, כי הנברא לא הרגיש עוד אף פעם את הרצון האגואיסטי האמיתי שלו העומד לפני האור, הנושׂא תענוג. הוא תמיד פעל עם ה"כוונה על מנת להשפיע" שאותה קיבל מהבורא.

הבורא בורא את הנברא בעולם אין סוף, ממלא אותו בכל האור אין סוף בכל הרצונות, נותן לו את כל הכוונות. אחר כך הנברא עושה צמצום, רוצה לקבל בכוונה על מנת להשפיע, וכל זה הודות לכוח האור שנוכח בנברא. אין בזה הרבה חכמה, פועל בי האור ואני מבצע הכול לפי הפקודות שלו. ולכן לא אני הוא זה שפועל, אלא שני הכוחות של הבורא: הרצון לקבל והרצון להשפיע. כך פועל כל הטבע הרוחני: דומם, צומח, חי, חיות הקודש, מלאכים, בכך שמצייתים למנגנון הזה.

פעם ראשונה מתגלה שנברא כזה, אם הוא פועל באופן עצמאי, זה רק בשבירת העולמות. הנברא עושה חישוב על בסיס האור וחושב שיוכל לקבל את כל האור בכוונה על מנת להשפיע, כפי שזה היה מקודם, ולסיים את התיקון. וכאן מתגלה שכל מה שהיה קודם, נעשה על ידי כוח האור, על ידי כוח ההשפעה שלו שממלא אותו. זו לא הייתה ההחלטה שלו, הוא פשוט היה נוכח בתוכו מלידה. ועכשיו בפעם הראשונה מתגלה הטבע העצמי שלו.

לכן, לאחר השבירה כבר ניתן לדבר על איזה נברא שמבצע פעולות עצמאיות. הוא לוקח את הרצונות הריקים שלו, שאין להם מסך, ואומר: "ועכשיו אני אבצע את הפעולה בעצמי ואקבל בהם אור בכוונה על מנת להשפיע!", בדומה לאותו הבן הטיפש הבוטח בעצמו יתר על המידה, שבמקום נשק אמיתי שקיבל מאביו המלך, הוא יוצא למלחמה עם מגן וחרב צעצועים, כפי שמספר המשל…

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 12.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
למצוא את חור המחט הנסתר והמיוחל
למה עולם האצילות לא נשבר?
ניתוח האגו העצמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest