חיי אושר ועושר

תחילה עלינו לפתח את היחסים שעליהם נאמר "מה ששנוא עליך, על תעשה לחברך". ואחר כך "ואהבת לרעך כמוך". צריך רק לקבוע מיהו החבר, מי אני ומה זאת אומרת לפעול. אך מדובר על פעולות האדם ביחס לחבר ועליהן להתבטא באופן מורגש בעולם הזה ובחברה האנושית בכלל. בסופו של דבר צריכים להתגלות יחסים שאפשר לקרוא להם עולם אין סוף! זה יהיה גמר התיקון. כאן על פני כדור הארץ, בין הגופים הבהמיים, נקבע יחסים שיקראו נשמת האין סוף שלנו!

כשנגיע לזה, נהיה בעולם אחר. לא יהיה צורך בהרגשת החומר, והוא יעלם מתוך הרגשתנו. גם היום החומר קיים בתוך ההרגשה שלנו בלבד, כל המציאות הזאת היא מדומה. רק למטרה זו אנחנו נמצאים על פני הכדור הארץ. הכול מתרחש דווקא כאן!

עד חורבן בית המקדש, כשבני אדם חיו בהשגה הרוחנית, האם הם היו נמצאים בגלקסיה אחרת, במימד שונה? – בתוכם היה קיים מימד שונה, יחס שונה בין בני האדם – זה נכון. יחד עם זאת, היה קיים העולם הזה, היה קיים הטבע: דומם, צומח וחי, והם חיו חיים רגילים. הם החזיקו בקר, ניהלו משק בית, ילדו ילדים, עבדו ושילמו מיסים. אך היו ביניהם יחסים רוחניים. כולם היו נמצאים בהשפעה הדדית והחזיקו בה במידת יכולתם. כל אדם היה מוערך על פי ההשפעה לזולת. על בסיס זה שפטו אותו, רק מנקודת מבט של כמה הוא הזיק לחברה, כי לפתע התגלה הרצון האגואיסטי שלו. כך התקיים עם ישראל שיצא עם אברהם מבבל עד חורבנו של בית המקדש השני.

עכשיו בקבוצה עלינו לממש בפועל את מה שחכמת הקבלה מלמדת, שהיחסים הפנימיים בינינו יהיו מבוססים על אהבה וחיבור, על מנת לחיות, מה שנקרא "בהרמוניה". זה אינו קשור לקרבה פיסית, איננו צריכים לאכול מצלחת משותפת, לחיות באותו הבית ולנהל משק בית משותף. אלא מדובר על היחסים הפנימיים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "תכונתה של חכמת הנסתר בכללה", 12.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הפסיכולוגיה המטריאליסטית של האהבה
חברה עתידנית בעולם קדמוני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest